Μειώνονται οι διαφορές στις εργοστασιακές τιμές των αυτοκινήτων
Οι εργοστασιακές τιμές (προ φόρων) των αυτοκινήτων συγκλίνουν όλο και περισσότερο στην Ευρώπη των «27», αλλά υπάρχουν ακόμη διαφορές μεταξύ των κρατών-μελών, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα στις Βρυξέλλες.
Οπως προκύπτει από την έκθεση, το επίπεδο των εργοστασιακών τιμών στην ΕΕ έχει σταθεροποιηθεί το Μαϊο του 2007 σε σχέση με το Μάρτιο και στην ευρωζώνη παρουσιάζει μείωση προς όφελος των καταναλωτών. Ειδικότερα, λαμβάνοντας υπόψη τις τιμές της 1ης Μαΐου 2007, ο μέσος όρος των διαφορών στις εργοστασιακές τιμές μεταξύ των κρατών μελών στην ΕΕ παρέμεινε αμετάβλητος στο 6,5% το Μάιο σε σχέση με το Μάρτιο. Στην ευρωζώνη, ο μέσος όρος των διαφορών μειώθηκε από 4,6% σε 4,4%.
Ωστόσο, οι διαφορές των τιμών παραμένουν για ορισμένα μοντέλα μεταξύ του φθηνότερου κράτους μέλους και του ακριβότερου. Συγκρίνοντας τις 1.824 τιμές που αναφέρονται στην έκθεση, οι 579 υπερβαίνουν κατά 20% τη φθηνότερη αγορά της Ε.Ε.
Σε σχέση με τον Μάιο του 2006, οι τιμές των αυτοκινήτων αυξήθηκαν τον ίδιο μήνα του 2007 κατά 1,1% στην Ε.Ε. (+1,5% στην ευρωζώνη). Ο πληθωρισμός ήταν 2,1% στην ΕΕ και 1,9% στην ευρωζώνη. Οι τιμές μειώθηκαν περισσότερο στην Κύπρο (-10,8%) και τη Σλοβακία (-8,5%) και αυξήθηκαν περισσότερο στη Λετονία (3,4%) και τη Γερμανία (3,2%). Στην Ελλάδα οι τιμές μειώθηκαν κατά 0,7%.
Στην ευρωζώνη, οι πιο χαμηλές αφορολόγητες τιμές παρατηρούνται στη Φινλανδία (13 από τα 87 μοντέλα αυτοκινήτων που περιλαμβάνονται στην έκθεση, είναι φθηνότερα στη Φινλανδία σε σχέση με το σύνολο των χωρών μελών της ευρωζώνης) και οι πιο υψηλές στη Γερμανία (32 από τα 87 μοντέλα αυτοκινήτων που περιλαμβάνονται στην έκθεση, είναι ακριβότερα στη Γερμανία από ό,τι στο σύνολο των χωρών μελών της ευρωζώνης). Μετά τη Φινλανδία, οι πιο χαμηλές αφορολόγητες τιμές διαπιστώνονται στην Ελλάδα και τη Σλοβενία. Γενικά, στην Ευρώπη των «27», η πιο φθηνή χώρα για την αγορά ενός αυτοκινήτου (εργοστασιακές τιμές) είναι η Δανία (οι τιμές είναι κατά μέσο όρο 6,5% φθηνότερες από ό,τι στη Φιλανδία ) και ακολουθεί η Λιθουανία, που έχει την πιο φθηνή αγορά μεταξύ των νέων κρατών-μελών. Οι υψηλότερες τιμές παρατηρούνται στη Σλοβακία όπου οι τιμές είναι κατά 8,4% υψηλότερες από το μέσο κοινοτικό όρο.
http://financial.kathimerini.gr/?page=news_home_details&new_id=22583
Οι εργοστασιακές τιμές (προ φόρων) των αυτοκινήτων συγκλίνουν όλο και περισσότερο στην Ευρώπη των «27», αλλά υπάρχουν ακόμη διαφορές μεταξύ των κρατών-μελών, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα στις Βρυξέλλες.
Οπως προκύπτει από την έκθεση, το επίπεδο των εργοστασιακών τιμών στην ΕΕ έχει σταθεροποιηθεί το Μαϊο του 2007 σε σχέση με το Μάρτιο και στην ευρωζώνη παρουσιάζει μείωση προς όφελος των καταναλωτών. Ειδικότερα, λαμβάνοντας υπόψη τις τιμές της 1ης Μαΐου 2007, ο μέσος όρος των διαφορών στις εργοστασιακές τιμές μεταξύ των κρατών μελών στην ΕΕ παρέμεινε αμετάβλητος στο 6,5% το Μάιο σε σχέση με το Μάρτιο. Στην ευρωζώνη, ο μέσος όρος των διαφορών μειώθηκε από 4,6% σε 4,4%.
Ωστόσο, οι διαφορές των τιμών παραμένουν για ορισμένα μοντέλα μεταξύ του φθηνότερου κράτους μέλους και του ακριβότερου. Συγκρίνοντας τις 1.824 τιμές που αναφέρονται στην έκθεση, οι 579 υπερβαίνουν κατά 20% τη φθηνότερη αγορά της Ε.Ε.
Σε σχέση με τον Μάιο του 2006, οι τιμές των αυτοκινήτων αυξήθηκαν τον ίδιο μήνα του 2007 κατά 1,1% στην Ε.Ε. (+1,5% στην ευρωζώνη). Ο πληθωρισμός ήταν 2,1% στην ΕΕ και 1,9% στην ευρωζώνη. Οι τιμές μειώθηκαν περισσότερο στην Κύπρο (-10,8%) και τη Σλοβακία (-8,5%) και αυξήθηκαν περισσότερο στη Λετονία (3,4%) και τη Γερμανία (3,2%). Στην Ελλάδα οι τιμές μειώθηκαν κατά 0,7%.
Στην ευρωζώνη, οι πιο χαμηλές αφορολόγητες τιμές παρατηρούνται στη Φινλανδία (13 από τα 87 μοντέλα αυτοκινήτων που περιλαμβάνονται στην έκθεση, είναι φθηνότερα στη Φινλανδία σε σχέση με το σύνολο των χωρών μελών της ευρωζώνης) και οι πιο υψηλές στη Γερμανία (32 από τα 87 μοντέλα αυτοκινήτων που περιλαμβάνονται στην έκθεση, είναι ακριβότερα στη Γερμανία από ό,τι στο σύνολο των χωρών μελών της ευρωζώνης). Μετά τη Φινλανδία, οι πιο χαμηλές αφορολόγητες τιμές διαπιστώνονται στην Ελλάδα και τη Σλοβενία. Γενικά, στην Ευρώπη των «27», η πιο φθηνή χώρα για την αγορά ενός αυτοκινήτου (εργοστασιακές τιμές) είναι η Δανία (οι τιμές είναι κατά μέσο όρο 6,5% φθηνότερες από ό,τι στη Φιλανδία ) και ακολουθεί η Λιθουανία, που έχει την πιο φθηνή αγορά μεταξύ των νέων κρατών-μελών. Οι υψηλότερες τιμές παρατηρούνται στη Σλοβακία όπου οι τιμές είναι κατά 8,4% υψηλότερες από το μέσο κοινοτικό όρο.
http://financial.kathimerini.gr/?page=news_home_details&new_id=22583
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου