Ποιοι τουρίστες προτιμούν τις κρουαζιέρες στη Ρόδο
Εξι χώρες συγκεντρώνουν το 67% της συνολικής επιβατικής κίνησης των κρουαζιερόπλοιων που προσεγγίζουν το λιμάνι της Ρόδου, με τις ΗΠΑ να βρίσκονται στην πρώτη, καλύπτοντας μερίδιο αγοράς 21%.
Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα έρευνας της Δωδεκανησιακής Εταιρείας Ανάπτυξης και Προόδου (ΔΕΤΑΠ) του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου που πραγματοποιήθηκε στην περίοδο Ιουνίου - Οκτωβρίου 2006, αναφορικά με τους επισκέπτες κρουαζιερόπλοιων της Ρόδου, με στόχο να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα για το προφίλ τους. Το δείγμα αποτελείται από 1.059 τουρίστες, που αφίχθησαν με κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του νησιού. Οι άλλες αγορές που καλύπτουν τα μεγαλύτερα ποσοστά από τη συνολική πίτα της αγοράς είναι οι Κύπρος (10%), Ισπανία (10%), Ισραήλ (10%), Ιταλία (8%) και Γερμανία (8%).
Σε σχέση με τις ηλικίες, το 8% των επισκεπτών είναι κάτω των 24 ετών, το 31% είναι μεταξύ 25 έως 44 ετών, τo 49% των επισκεπτών είναι από 45 έως 64 ετών και, τέλος, το 12,2% (13,5%) των επισκεπτών είναι ηλικίας 65 και άνω.
Ανώτατη μόρφωση
Το 53% των επισκεπτών είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ενώ επιπλέον ποσοστό 12% απάντησε ότι έχει κάποια μορφή πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (χωρίς να είναι απόφοιτος). Μεγαλύτερα ποσοστά με ανώτατη μορφωτική εκπαίδευση καταγράφηκαν από τους Αμερικανούς (82%), τους Καναδούς (62%) και τους Ισπανούς (62%). Σε σχέση με τις προτιμήσεις του διακοπών με κρουαζιέρα ή σε ξενοδοχείο, ποσοστό 41% επέλεξε την κρουαζιέρα, ενώ ποσοστό 30% απάντησε ότι προτιμά να πηγαίνει σ’ έναν προορισμό μένοντας σε ένα ξενοδοχείο. Επίσης, το 29% απάντησε ότι σχεδόν ισόποσα προτιμά κρουαζιέρες και διακοπές σε έναν προορισμό.
Οσον αφορά τους παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση για την επιλογή μιας κρουαζιέρας, το 36% απάντησε ότι λαμβάνει υπόψη τη σύσταση από τον ταξιδιωτικό πράκτορα, ενώ ποσοστό 25% τη σύσταση από συγγενείς, φίλους και τα internet forums. Ακολούθησαν οι επιλογές μέσω Internet με 12%, της μπροσούρας ή του website της εταιρείας κρουαζιέρας με 10%, ενώ 7%, όλοι οι παράγοντες που σχετίζονται με προβολή και δημοσιότητα μέσω των Μέσω Μαζικής Ενημέρωσης.
Στην ερώτηση «Οταν επιλέγατε την κρουαζιέρα αυτή, πόσο σημαντικό ήταν το γεγονός ότι το νησί της Ρόδου συμπεριλαμβανόταν στους προορισμούς;» ποσοστό 22% απάντησε πολύ σημαντικό και 41% σημαντικό. Το 18% των επισκεπτών ανέφερε ότι έχει επισκεφθεί τη Ρόδο στο παρελθόν με μέσον όρο προηγούμενων επισκέψεων 3,5 φορές. Η προηγούμενη επίσκεψη στο 50% αφορούσε κρουαζιέρα και 50% αφορούσε διακοπές με παραμονή σε ξενοδοχείο. Σε σχέση με το είδος της ταξιδιωτικής ομάδας, το 6% του δείγματος ταξίδεψε μόνο του, το 47% με ζευγάρι, το 24% με οικογένεια και το 20% με φίλους και συγγενείς.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_1_24/07/2007_235349
Εξι χώρες συγκεντρώνουν το 67% της συνολικής επιβατικής κίνησης των κρουαζιερόπλοιων που προσεγγίζουν το λιμάνι της Ρόδου, με τις ΗΠΑ να βρίσκονται στην πρώτη, καλύπτοντας μερίδιο αγοράς 21%.
Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα έρευνας της Δωδεκανησιακής Εταιρείας Ανάπτυξης και Προόδου (ΔΕΤΑΠ) του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου που πραγματοποιήθηκε στην περίοδο Ιουνίου - Οκτωβρίου 2006, αναφορικά με τους επισκέπτες κρουαζιερόπλοιων της Ρόδου, με στόχο να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα για το προφίλ τους. Το δείγμα αποτελείται από 1.059 τουρίστες, που αφίχθησαν με κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του νησιού. Οι άλλες αγορές που καλύπτουν τα μεγαλύτερα ποσοστά από τη συνολική πίτα της αγοράς είναι οι Κύπρος (10%), Ισπανία (10%), Ισραήλ (10%), Ιταλία (8%) και Γερμανία (8%).
Σε σχέση με τις ηλικίες, το 8% των επισκεπτών είναι κάτω των 24 ετών, το 31% είναι μεταξύ 25 έως 44 ετών, τo 49% των επισκεπτών είναι από 45 έως 64 ετών και, τέλος, το 12,2% (13,5%) των επισκεπτών είναι ηλικίας 65 και άνω.
Ανώτατη μόρφωση
Το 53% των επισκεπτών είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ενώ επιπλέον ποσοστό 12% απάντησε ότι έχει κάποια μορφή πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (χωρίς να είναι απόφοιτος). Μεγαλύτερα ποσοστά με ανώτατη μορφωτική εκπαίδευση καταγράφηκαν από τους Αμερικανούς (82%), τους Καναδούς (62%) και τους Ισπανούς (62%). Σε σχέση με τις προτιμήσεις του διακοπών με κρουαζιέρα ή σε ξενοδοχείο, ποσοστό 41% επέλεξε την κρουαζιέρα, ενώ ποσοστό 30% απάντησε ότι προτιμά να πηγαίνει σ’ έναν προορισμό μένοντας σε ένα ξενοδοχείο. Επίσης, το 29% απάντησε ότι σχεδόν ισόποσα προτιμά κρουαζιέρες και διακοπές σε έναν προορισμό.
Οσον αφορά τους παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση για την επιλογή μιας κρουαζιέρας, το 36% απάντησε ότι λαμβάνει υπόψη τη σύσταση από τον ταξιδιωτικό πράκτορα, ενώ ποσοστό 25% τη σύσταση από συγγενείς, φίλους και τα internet forums. Ακολούθησαν οι επιλογές μέσω Internet με 12%, της μπροσούρας ή του website της εταιρείας κρουαζιέρας με 10%, ενώ 7%, όλοι οι παράγοντες που σχετίζονται με προβολή και δημοσιότητα μέσω των Μέσω Μαζικής Ενημέρωσης.
Στην ερώτηση «Οταν επιλέγατε την κρουαζιέρα αυτή, πόσο σημαντικό ήταν το γεγονός ότι το νησί της Ρόδου συμπεριλαμβανόταν στους προορισμούς;» ποσοστό 22% απάντησε πολύ σημαντικό και 41% σημαντικό. Το 18% των επισκεπτών ανέφερε ότι έχει επισκεφθεί τη Ρόδο στο παρελθόν με μέσον όρο προηγούμενων επισκέψεων 3,5 φορές. Η προηγούμενη επίσκεψη στο 50% αφορούσε κρουαζιέρα και 50% αφορούσε διακοπές με παραμονή σε ξενοδοχείο. Σε σχέση με το είδος της ταξιδιωτικής ομάδας, το 6% του δείγματος ταξίδεψε μόνο του, το 47% με ζευγάρι, το 24% με οικογένεια και το 20% με φίλους και συγγενείς.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_1_24/07/2007_235349
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου