Ανοιχτό το θέμα των διοδίων
«Καμπανάκι» συγκοινωνιολόγων για το κυκλοφοριακό της Αθήνας
Τον κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση που διαμορφώνεται κυρίως στην Αθήνα αναφορικά με το πρόβλημα του κυκλοφοριακού έκρουσαν οι συγκοινωνιολόγοι κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο αμφιθέατρο του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών με τη συμμετοχή Ελλήνων και ξένων επιστημόνων και την παρουσία του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστή Χατζηδάκη.
Σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, κάθε χρόνο στο Λεκανοπέδιο Αττικής κυκλοφορούν 150.000 νέα οχήματα και με τους ρυθμούς αυτούς το 2010 θα παρατηρείται κορεσμός στο 95% των οδικών αξόνων.
Επισημάνθηκε δε, ότι σε καθημερινή βάση υπάρχουν περίπου 30.000 αυτοκίνητα που σταθμεύουν παράνομα στην Αθήνα, στα οποία, εάν προστεθούν και τα εκατοντάδες εγκαταλελειμμένα ΙΧ, δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο το κυκλοφοριακό.
Στην παρέμβασή του ο νέος υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης τόνισε ότι γνωρίζει το θέμα και από τη θητεία του ως πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, προσθέτοντας ότι πρόβλημα κυκλοφοριακού αντιμετωπίζουν όλες οι μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, ενώ στην Αθήνα το πρόβλημα αυτό είναι ιδιαίτερα οξυμένο. Κατά τα λεγόμενα του υπουργού, από το 1990 μέχρι σήμερα τα ΙΧ στην Αθήνα έχουν αυξηθεί κατά 130%.
«Πρέπει να μελετήσουμε με προσοχή τα μέτρα που έχουν πάρει άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, πριν πάρουμε οποιεσδήποτε αποφάσεις» σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης, προσθέτοντας ότι είναι ανάγκη να ληφθούν υπόψη και οι θέσεις των συγκοινωνιολόγων, με τους οποίους είπε ότι το υπουργείο θα συζητάει συχνά.Ο υπουργός επανέλαβε τη δέσμευση της κυβέρνησης για επέκταση και εκσυγχρονισμό των μέσων μεταφοράς, με στόχο την καλύτερη καθημερινότητα του πολίτη. «Οι υπουργοί δεν κρίνονται από τα συνέδρια που συμμετέχουν και από τις δηλώσεις που κάνουν, αλλά από το τι αφήνουν πίσω τους· και εγώ θέλω να αφήσω κάτι πίσω μου» τόνισε.
Απαντώντας δε, σε ερώτηση σχετικά με την επιβολή διοδίων στο κέντρο της Αθήνας, ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε: «Τόσα χρόνια στην Ευρώπη έχω μάθει να συζητάω με όλους τους φορείς, πριν πάρω αποφάσεις. Μην μου ζητάτε μια εβδομάδα στο υπουργείο να επιλύσω σοβαρά θέματα. Έχω επίγνωση της κατάστασης και θέλω να είμαι προσεκτικός, σοβαρός και να μελετάω τα προβλήματα».
Newsroom ΔΟΛ
Σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, κάθε χρόνο στο Λεκανοπέδιο Αττικής κυκλοφορούν 150.000 νέα οχήματα και με τους ρυθμούς αυτούς το 2010 θα παρατηρείται κορεσμός στο 95% των οδικών αξόνων.
Επισημάνθηκε δε, ότι σε καθημερινή βάση υπάρχουν περίπου 30.000 αυτοκίνητα που σταθμεύουν παράνομα στην Αθήνα, στα οποία, εάν προστεθούν και τα εκατοντάδες εγκαταλελειμμένα ΙΧ, δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο το κυκλοφοριακό.
Στην παρέμβασή του ο νέος υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης τόνισε ότι γνωρίζει το θέμα και από τη θητεία του ως πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, προσθέτοντας ότι πρόβλημα κυκλοφοριακού αντιμετωπίζουν όλες οι μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, ενώ στην Αθήνα το πρόβλημα αυτό είναι ιδιαίτερα οξυμένο. Κατά τα λεγόμενα του υπουργού, από το 1990 μέχρι σήμερα τα ΙΧ στην Αθήνα έχουν αυξηθεί κατά 130%.
«Πρέπει να μελετήσουμε με προσοχή τα μέτρα που έχουν πάρει άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, πριν πάρουμε οποιεσδήποτε αποφάσεις» σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης, προσθέτοντας ότι είναι ανάγκη να ληφθούν υπόψη και οι θέσεις των συγκοινωνιολόγων, με τους οποίους είπε ότι το υπουργείο θα συζητάει συχνά.Ο υπουργός επανέλαβε τη δέσμευση της κυβέρνησης για επέκταση και εκσυγχρονισμό των μέσων μεταφοράς, με στόχο την καλύτερη καθημερινότητα του πολίτη. «Οι υπουργοί δεν κρίνονται από τα συνέδρια που συμμετέχουν και από τις δηλώσεις που κάνουν, αλλά από το τι αφήνουν πίσω τους· και εγώ θέλω να αφήσω κάτι πίσω μου» τόνισε.
Απαντώντας δε, σε ερώτηση σχετικά με την επιβολή διοδίων στο κέντρο της Αθήνας, ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε: «Τόσα χρόνια στην Ευρώπη έχω μάθει να συζητάω με όλους τους φορείς, πριν πάρω αποφάσεις. Μην μου ζητάτε μια εβδομάδα στο υπουργείο να επιλύσω σοβαρά θέματα. Έχω επίγνωση της κατάστασης και θέλω να είμαι προσεκτικός, σοβαρός και να μελετάω τα προβλήματα».
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου