1. Για την κατάργηση του μονοπωλίου του ΟΠΑΠ,
2. για την επάρκεια των κεφαλαίων τραπεζών και εταιρειών επενδύσεων καθώς και
3. τον περιορισμό των διασυνοριακών εμποδίων στις χρηματιστηριακές συναλλαγές.
4. Επίσης η χώρα μας παραπέμπεται για τους φραγμούς που είχαν τεθεί στα ηλεκτρονικά παιχνίδια με αφορμή την υπόθεση με τα φρουτάκια,
5. την κατάργηση του πτυχίου για την άδεια οπτικού,
6. τη διαδικασία παροχής αδείας για οδήγηση επαγγελματικών οχημάτων, καθώς και
7. την κατάργηση της προϋπόθεσης της ιθαγένειας για την άσκηση του επαγγέλματος του συμβολαιογράφου.
8. Τέλος παραπέμπεται για τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης των γυναικών με απαίτηση για εξίσωση των δύο φύλων.
8. Τέλος παραπέμπεται για τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης των γυναικών με απαίτηση για εξίσωση των δύο φύλων.
Η Κομισιόν «κλείνει» τις εκκρεμότητές της εν όψει των θερινών διακοπών
Οι υποθέσεις ΟΠΑΠ, συνταξιοδοτικό και «φρουτάκια» ξεχωρίζουν
Κεντρικό καθήκον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι η επιβολή της κοινοτικής νομιμότητας στα κράτη-μέλη της Ενωσης, με τελικό στάδιο την παραπομπή των παρανομούντων στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα… περαιτέρω. Ομως αν μέχρι τώρα τέτοιες προσφυγές κατατίθεντο σε μια λίγο ως πολύ συνεχή ροή μιας ή δύο περιπτώσεων. Ομως οι Βρυξέλλες αλλάζουν τακτική: το κινεζικό μαρτύριο μετατρέπεται σε ομοβροντία, με τις υποθέσεις να συγκεντρώνονται και να εξαπολύονται κατά εκατοντάδες την ίδια ημέρα (955 χθες), χωρίς καμία λογική συνοχή ή αλληλουχία, απλώς και μόνον γιατί βρέθηκαν στην «ατζέντα» της συνεδρίασης των επιτρόπων για το παρόν τρίμηνο.
Ετσι, μόνο για την Ελλάδα η χθεσινή «συγκομιδή» περιλαμβάνει υποθέσεις που κινούνται από την απαίτηση κατάργησης του μονοπωλίου του ΟΠΑΠ στο οργανωμένο στοίχημα αλλά και του νόμου για τους «κουλοχέρηδες» ή «φρουτάκια» για να φθάσουν μέχρι ρυθμίσεις για τα χρηματιστήρια, τη δραστηριοποίηση αλλοδαπών συμβολαιογράφων ή και τις λεπτομέρειες της εκπαίδευσης των επαγγελματιών οδηγών και τους κανόνες ασφαλείας στα τούνελ.
Σήραγγες
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παραπέμπει τη χώρα μας διότι δεν εισήγαγε στο εθνικό δίκαιο τους κανόνες ασφαλείας για τις σήραγγες. Σημειώνεται ότι οι κανόνες αυτοί ισχύουν για σήραγγες μήκους άνω των 500 μέτρων και επεβλήθησαν μετά τις αλλεπάλληλες τραγωδίες στις σήραγγες των Αλπεων. Η προθεσμία για τη μεταφορά τους στο εθνικό δίκαιο των κρατών-μελών εξέπνεε τον Ιούνιο του 2006. Οι κανόνες αυτοί καλύπτουν ζητήματα κρίσιμα όπως είναι οι έξοδοι κινδύνου, τα συστήματα πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης ή και συστήματα επιτήρησης και τηλεπικοινωνιών.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παραπέμπει τη χώρα μας διότι δεν εισήγαγε στο εθνικό δίκαιο τους κανόνες ασφαλείας για τις σήραγγες. Σημειώνεται ότι οι κανόνες αυτοί ισχύουν για σήραγγες μήκους άνω των 500 μέτρων και επεβλήθησαν μετά τις αλλεπάλληλες τραγωδίες στις σήραγγες των Αλπεων. Η προθεσμία για τη μεταφορά τους στο εθνικό δίκαιο των κρατών-μελών εξέπνεε τον Ιούνιο του 2006. Οι κανόνες αυτοί καλύπτουν ζητήματα κρίσιμα όπως είναι οι έξοδοι κινδύνου, τα συστήματα πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης ή και συστήματα επιτήρησης και τηλεπικοινωνιών.
Επαγγελματίες οδηγοί
Οι αλλεπάλληλες, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη, τραγωδίες με επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία, έχουν οδηγήσει την ένωση στη θέσπιση ελαχίστων κανόνων πιστοποίησης των οδηγών να τα χειρίζονται. Προβλέπεται έτσι η υποχρεωτική εξειδικευμένη κατάρτιση διάρκειας τουλάχιστον 280 ωρών πριν από την έναρξη της άσκησης του επαγγέλματος αλλά και η ανανέωση της κατάρτισης ανά πενταετία με μαθήματα διάρκειας 35 ωρών. Προβλέπεται κυρίως ότι όλα αυτά πρέπει να αποτελούν μέρος της εθνικής νομοθεσίας κάθε κράτους-μέλους και να εφαρμόζονται. Η Ελλάδα τώρα απειλείται και γι’ αυτό με παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο μετά την τελική προειδοποίηση που της έστειλε χθες η Επιτροπή.
Οι αλλεπάλληλες, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη, τραγωδίες με επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία, έχουν οδηγήσει την ένωση στη θέσπιση ελαχίστων κανόνων πιστοποίησης των οδηγών να τα χειρίζονται. Προβλέπεται έτσι η υποχρεωτική εξειδικευμένη κατάρτιση διάρκειας τουλάχιστον 280 ωρών πριν από την έναρξη της άσκησης του επαγγέλματος αλλά και η ανανέωση της κατάρτισης ανά πενταετία με μαθήματα διάρκειας 35 ωρών. Προβλέπεται κυρίως ότι όλα αυτά πρέπει να αποτελούν μέρος της εθνικής νομοθεσίας κάθε κράτους-μέλους και να εφαρμόζονται. Η Ελλάδα τώρα απειλείται και γι’ αυτό με παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο μετά την τελική προειδοποίηση που της έστειλε χθες η Επιτροπή.
Tα ηλεκτρονικά παιχνίδια
Τελική προειδοποίηση να καταργήσει ή τροποποιήσει και δη εντός διμήνου τον διαβόητο «νόμο Χριστοδουλάκη» για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, που απαγορεύει τους λεγόμενους «κουλοχέρηδες» ή «φρουτάκια», αλλά και κάθε άλλη μορφή ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας, μέχρι και τα παιχνίδια στα κινητά τηλέφωνα ή τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, απέστειλε χθες στην Ελλάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, απειλώντας ότι διαφορετικά θα προσφύγει εκ νέου στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ζητώντας την επιβολή χρηματικού προστίμου στη χώρα.
Τελική προειδοποίηση να καταργήσει ή τροποποιήσει και δη εντός διμήνου τον διαβόητο «νόμο Χριστοδουλάκη» για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, που απαγορεύει τους λεγόμενους «κουλοχέρηδες» ή «φρουτάκια», αλλά και κάθε άλλη μορφή ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας, μέχρι και τα παιχνίδια στα κινητά τηλέφωνα ή τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, απέστειλε χθες στην Ελλάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, απειλώντας ότι διαφορετικά θα προσφύγει εκ νέου στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ζητώντας την επιβολή χρηματικού προστίμου στη χώρα.
Μονοπώλιο ΟΠΑΠ
Προειδοποιητική επιστολή με την απειλή παραπομπής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απέστειλε, όπως αναμενόταν χθες στην Ελλάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το μονοπώλιο του ΟΠΑΠ στο οργανωμένο στοίχημα.
Υπενθυμίζεται ότι το πρόβλημα προέκυψε μετά την αποτυχημένη, λόγω του 20ετούς μονοπωλίου του ΟΠΑΠ, προσπάθεια ευρωπαϊκών, κυρίως βρετανικών εταιρειών που παρέχουν υπηρεσίες οργανωμένου στοιχήματος να εισέλθουν στην ελληνική αγορά, είτε μέσω του Ιντερνετ είτε μέσω τοπικών αντιπροσώπων. Σημειώνεται ότι τελική προειδοποίηση ή «αιτιολογημένη γνώμη», που είναι το επόμενο στάδιο της διαδικασίας έλαβαν με την ίδια χθεσινή απόφαση της Επιτροπής η Γαλλία και η Σουηδία, ενώ συνολικά η Επιτροπή έχει στραφεί για το θέμα κατά 10 κρατών-μελών.
Προειδοποιητική επιστολή με την απειλή παραπομπής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απέστειλε, όπως αναμενόταν χθες στην Ελλάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το μονοπώλιο του ΟΠΑΠ στο οργανωμένο στοίχημα.
Υπενθυμίζεται ότι το πρόβλημα προέκυψε μετά την αποτυχημένη, λόγω του 20ετούς μονοπωλίου του ΟΠΑΠ, προσπάθεια ευρωπαϊκών, κυρίως βρετανικών εταιρειών που παρέχουν υπηρεσίες οργανωμένου στοιχήματος να εισέλθουν στην ελληνική αγορά, είτε μέσω του Ιντερνετ είτε μέσω τοπικών αντιπροσώπων. Σημειώνεται ότι τελική προειδοποίηση ή «αιτιολογημένη γνώμη», που είναι το επόμενο στάδιο της διαδικασίας έλαβαν με την ίδια χθεσινή απόφαση της Επιτροπής η Γαλλία και η Σουηδία, ενώ συνολικά η Επιτροπή έχει στραφεί για το θέμα κατά 10 κρατών-μελών.
Για την άδεια των οπτικών
Η επιβολή προστίμου είναι πλέον ορατή για την Ελλάδα στη μακρά υπόθεση της λειτουργίας καταστημάτων οπτικών. Για την ελληνική νομοθεσία, υπενθυμίζεται, είναι υποχρεωτική η κατοχή πτυχίου οπτικού για τη λειτουργία καταστήματος οπτικών ειδών. Αυτό, για την Επιτροπή, παραβιάζει ευθέως την κοινοτική νομοθεσία περί εσωτερικής αγοράς καθώς πρακτική του συνέπεια είναι η ουσιαστική απαγόρευση εγκατάστασης και λειτουργίας στη χώρα υποκαταστημάτων των ευρωπαϊκών εταιρειών του χώρου. Παράλληλα, η Επιτροπή κίνησε χθες δίωξη κατά της χώρας για την αναγνώριση των πτυχίων αλλοδαπής των παθολόγων Γενικής Ιατρικής πανεπιστημίων του εξωτερικού. Συγκεκριμένα από την 1η Ιανουαρίου 1995, η άσκηση του συγκεκριμένου κλάδου της Ιατρικής υπόκειται στην υποχρέωση ολοκλήρωσης συγκεκριμένης εκπαίδευσης, κάτι που στην Ελλάδα εξακολουθεί να μην εφαρμόζεται.
Η επιβολή προστίμου είναι πλέον ορατή για την Ελλάδα στη μακρά υπόθεση της λειτουργίας καταστημάτων οπτικών. Για την ελληνική νομοθεσία, υπενθυμίζεται, είναι υποχρεωτική η κατοχή πτυχίου οπτικού για τη λειτουργία καταστήματος οπτικών ειδών. Αυτό, για την Επιτροπή, παραβιάζει ευθέως την κοινοτική νομοθεσία περί εσωτερικής αγοράς καθώς πρακτική του συνέπεια είναι η ουσιαστική απαγόρευση εγκατάστασης και λειτουργίας στη χώρα υποκαταστημάτων των ευρωπαϊκών εταιρειών του χώρου. Παράλληλα, η Επιτροπή κίνησε χθες δίωξη κατά της χώρας για την αναγνώριση των πτυχίων αλλοδαπής των παθολόγων Γενικής Ιατρικής πανεπιστημίων του εξωτερικού. Συγκεκριμένα από την 1η Ιανουαρίου 1995, η άσκηση του συγκεκριμένου κλάδου της Ιατρικής υπόκειται στην υποχρέωση ολοκλήρωσης συγκεκριμένης εκπαίδευσης, κάτι που στην Ελλάδα εξακολουθεί να μην εφαρμόζεται.
Συμβολαιογράφοι
Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο καταλήγει και η απαγόρευση άσκησης του επαγγέλματος του συμβολαιογράφου από άτομα που δεν έχουν την ελληνική ιθαγένεια, όπως από τον Δεκέμβριο έχει απειλήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία χθες κίνησε την αναμενόμενη διαδικασία δίωξης. Με τη χθεσινή απόφαση παραπέμπονται επίσης για τους ίδιους ακριβώς λόγους υποχρεωτικής εντοπιότητας των συμβολαιογράφων τους το Βέλγιο, η Γερμανία, η Γαλλία, το Λουξεμβούργο και η Αυστρία.
Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο καταλήγει και η απαγόρευση άσκησης του επαγγέλματος του συμβολαιογράφου από άτομα που δεν έχουν την ελληνική ιθαγένεια, όπως από τον Δεκέμβριο έχει απειλήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία χθες κίνησε την αναμενόμενη διαδικασία δίωξης. Με τη χθεσινή απόφαση παραπέμπονται επίσης για τους ίδιους ακριβώς λόγους υποχρεωτικής εντοπιότητας των συμβολαιογράφων τους το Βέλγιο, η Γερμανία, η Γαλλία, το Λουξεμβούργο και η Αυστρία.
Τράπεζες και χρηματιστηριακές συναλλαγές
Τελική προειδοποίηση εν όψει παραπομπής της λαμβάνει η Ελλάδα για την μη μεταφορά στο εθνικό δίκαιο των οδηγιών 2006/48 και 2006/49 που ρυθμίζουν σωρεία ζητημάτων του χρηματοπιστωτικού τομέα. Κυρίως δε αφορούν την επάρκεια των ιδίων κεφαλαίων και θέτουν νέους κανόνες για τον υπολογισμό τους, δηλαδή του ποσού των ιδίων χρηματοδοτικών πόρων που οι τράπεζες και οι εταιρείες επενδύσεων πρέπει να διαθέτουν προκειμένου να καλύψουν τους κινδύνους στους οποίους εκτίθενται.
Αιτιολογημένη γνώμη, την τελική προειδοποίηση πριν από την παραπομπή τους, λαμβάνουν η Ελλάδα και άλλα 23 κράτη - μέλη της Ενωσης για μη μεταφορά στη νομοθεσία τους της κρίσιμης οδηγίας MiFID περί διασυνοριακών χρηματιστηριακών συναλλαγών που θέτει, από τον ερχόμενο Νοέμβριο, νέους κανόνες για την παροχή χρηματιστηριακών υπηρεσιών στην Ενωση.
Κρίσιμο στοιχείο είναι η μεγίστη δυνατή διευκόλυνση των εταιρειών του κλάδου που έχουν πιστοποιηθεί και λειτουργούν κανονικά σε ένα κράτος - μέλος, να παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε οποιοδήποτε άλλο εξαφανίζοντας έτσι σχεδόν τα εσωτερικά σύνορα της ένωσης στις χρηματιστηριακές συναλλαγές.
Τελική προειδοποίηση εν όψει παραπομπής της λαμβάνει η Ελλάδα για την μη μεταφορά στο εθνικό δίκαιο των οδηγιών 2006/48 και 2006/49 που ρυθμίζουν σωρεία ζητημάτων του χρηματοπιστωτικού τομέα. Κυρίως δε αφορούν την επάρκεια των ιδίων κεφαλαίων και θέτουν νέους κανόνες για τον υπολογισμό τους, δηλαδή του ποσού των ιδίων χρηματοδοτικών πόρων που οι τράπεζες και οι εταιρείες επενδύσεων πρέπει να διαθέτουν προκειμένου να καλύψουν τους κινδύνους στους οποίους εκτίθενται.
Αιτιολογημένη γνώμη, την τελική προειδοποίηση πριν από την παραπομπή τους, λαμβάνουν η Ελλάδα και άλλα 23 κράτη - μέλη της Ενωσης για μη μεταφορά στη νομοθεσία τους της κρίσιμης οδηγίας MiFID περί διασυνοριακών χρηματιστηριακών συναλλαγών που θέτει, από τον ερχόμενο Νοέμβριο, νέους κανόνες για την παροχή χρηματιστηριακών υπηρεσιών στην Ενωση.
Κρίσιμο στοιχείο είναι η μεγίστη δυνατή διευκόλυνση των εταιρειών του κλάδου που έχουν πιστοποιηθεί και λειτουργούν κανονικά σε ένα κράτος - μέλος, να παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε οποιοδήποτε άλλο εξαφανίζοντας έτσι σχεδόν τα εσωτερικά σύνορα της ένωσης στις χρηματιστηριακές συναλλαγές.
Και για τα όρια συνταξιοδότησης
Την παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, με αίτημα την εξίσωση των ορίων συνταξιοδότησης ανδρών-γυναικών στο Δημόσιο, προωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επικαλούμενη αφ’ ενός το άρθρο 141 της Συνθήκης της Ε.Ε., που προβλέπει την ίση μεταχείριση ανδρών και γυναικών, αφ’ ετέρου παλαιότερη (1993) απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για το ίδιο αντικείμενο. Η Επιτροπή κίνησε αρχικά τη διαδικασία τον Ιούλιο του 2005 με την αποστολή μιας πρώτης προειδοποιητικής επιστολής. Ενα χρόνο αργότερα, τον Ιούλιο του 2006, η Επιτροπή επανήλθε με δεύτερη προειδοποιητική επιστολή ή «αιτιολογημένη γνώμη» και την ίδια επιχειρηματολογία, απορρίπτοντας τις εξηγήσεις που είχε εν τω μεταξύ παράσχει η Ελλάδα. Οι εξηγήσεις αυτές κινήθηκαν σε δύο κατευθύνσεις, νομικού χαρακτήρα αλλά και πολιτικού-οικονομικού, με άλλα λόγια ότι η άμεση επιβολή της εξίσωσης των ορίων συνταξιοδότησης θα είχε καταστροφικές κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες. Προσθέτει δε ότι εν τέλει πρόκειται για θετική διάκριση υπέρ των γυναικών, που επιτρέπεται από το ίδιο αυτό άρθρο 141, πέραν του ότι οι ισχύουσες ρυθμίσεις έχουν μεταβατικό χαρακτήρα με τελικό στόχο την εξίσωση των ορίων συνταξιοδότησης. Το σημαντικότερο ίσως, επισημαίνει τις σοβαρότατες κοινωνικές αλλά και οικονομικές, αν μη τι άλλο για τον προϋπολογισμό, συνέπειες που θα είχε στην Ελλάδα η «εσπευσμένη» επιβολή ίσων ορίων συνταξιοδότησης. Η Επιτροπή, αποφασίζοντας να οδηγήσει την υπόθεση στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απορρίπτει στο σύνολό της την ελληνική επιχειρηματολογία. Μεταξύ άλλων, οι Βρυξέλλες παρατηρούν ότι το περί «θετικών διακρίσεων» υπέρ των γυναικών δεν ευσταθεί, καθώς θετική διάκριση θα ήταν κάτι που ευνοεί τις γυναίκες κατά τη σταδιοδρομία τους και όχι απλώς η πρόνοια να πάρουν σύνταξη νωρίτερα.
Την παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, με αίτημα την εξίσωση των ορίων συνταξιοδότησης ανδρών-γυναικών στο Δημόσιο, προωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επικαλούμενη αφ’ ενός το άρθρο 141 της Συνθήκης της Ε.Ε., που προβλέπει την ίση μεταχείριση ανδρών και γυναικών, αφ’ ετέρου παλαιότερη (1993) απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για το ίδιο αντικείμενο. Η Επιτροπή κίνησε αρχικά τη διαδικασία τον Ιούλιο του 2005 με την αποστολή μιας πρώτης προειδοποιητικής επιστολής. Ενα χρόνο αργότερα, τον Ιούλιο του 2006, η Επιτροπή επανήλθε με δεύτερη προειδοποιητική επιστολή ή «αιτιολογημένη γνώμη» και την ίδια επιχειρηματολογία, απορρίπτοντας τις εξηγήσεις που είχε εν τω μεταξύ παράσχει η Ελλάδα. Οι εξηγήσεις αυτές κινήθηκαν σε δύο κατευθύνσεις, νομικού χαρακτήρα αλλά και πολιτικού-οικονομικού, με άλλα λόγια ότι η άμεση επιβολή της εξίσωσης των ορίων συνταξιοδότησης θα είχε καταστροφικές κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες. Προσθέτει δε ότι εν τέλει πρόκειται για θετική διάκριση υπέρ των γυναικών, που επιτρέπεται από το ίδιο αυτό άρθρο 141, πέραν του ότι οι ισχύουσες ρυθμίσεις έχουν μεταβατικό χαρακτήρα με τελικό στόχο την εξίσωση των ορίων συνταξιοδότησης. Το σημαντικότερο ίσως, επισημαίνει τις σοβαρότατες κοινωνικές αλλά και οικονομικές, αν μη τι άλλο για τον προϋπολογισμό, συνέπειες που θα είχε στην Ελλάδα η «εσπευσμένη» επιβολή ίσων ορίων συνταξιοδότησης. Η Επιτροπή, αποφασίζοντας να οδηγήσει την υπόθεση στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απορρίπτει στο σύνολό της την ελληνική επιχειρηματολογία. Μεταξύ άλλων, οι Βρυξέλλες παρατηρούν ότι το περί «θετικών διακρίσεων» υπέρ των γυναικών δεν ευσταθεί, καθώς θετική διάκριση θα ήταν κάτι που ευνοεί τις γυναίκες κατά τη σταδιοδρομία τους και όχι απλώς η πρόνοια να πάρουν σύνταξη νωρίτερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου