Ολοένα και περισσότερο κερδίζουν την εμπιστοσύνη των Αθηναίων τα μέσα μαζικής μεταφοράς, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι οι κάτοικοι της πρωτεύουσας είναι διατεθειμένοι να εγκαταλείψουν τα ΙΧ για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.
Η κατάσταση αυτή, μαζί µε την ταχύτατη αύξηση του δείκτη ιδιοκτησίας αυτοκινήτων που θα συνεχίζεται (η Ελλάδα είχε το 1990 τον μικρότερο αριθμό αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους μεταξύ των χωρών της Ε.Ε.), οδηγούν σε σημαντικά προβλήματα διακίνησης επιβατών σε ώρες και ημέρες αιχμής, αλλά και σε συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες αύξησης της χωρητικότητας των οδικών αξόνων στα μεγάλα αστικά κέντρα, κάτι το οποίο όμως φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο.
Ποια είναι η λύση;
Σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, η βελτίωση και επέκταση του δικτύου των μέσων μαζικής μεταφοράς, αλλά και η δημιουργία και βέλτιστη διαχείριση των χώρων στάθμευσης. Βέβαια ορισμένοι εξακολουθούν να προτείνουν την επιβολή διοδίων στο κέντρο της Αθήνας, αφού ο δακτύλιος έχει ουσιαστικά "εκφυλιστεί", ωστόσο το υπουργείο Μεταφορών δεν επιθυμεί κάτι τέτοιο. Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, με τα εξοντωτικά πρόστιμα, αλλά και η σταδιακή κατάργηση του χάρτινου εισιτηρίου.
Επιβατική κίνηση
Το 2006 τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΑΜΕΛ, ΤΡΑΜ, Προαστιακός) διακίνησαν 756 εκ. επιβάτες έναντι 740 εκ. επιβατών το 2005, σημειώνοντας αύξηση 2,16%. Η ΕΘΕΛ (λεωφορεία) μείωσε την επιβατική της κίνηση, ενώ αξιοσημείωτη αύξηση σημείωσαν το Τραμ και ο Προαστιακός, εξαιτίας των νέων σταθμών και της επέκτασης του δικτύου.Αυτή την περίοδο αναμένονται τα αποτελέσματα της "Έρευνα Μετακινήσεων 2006" σε 30.000 νοικοκυριά της Αθήνας. Στα συμπεράσματα της έρευνας θα βασιστεί η σύνταξη του "Γενικού Σχεδίου Μεταφορών της Αττικής" και ο προγραμματισμός των νέων μεγάλων συγκοινωνιακών έργων. Πάντως, εάν και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πραγματοποιούν σαφείς βελτιωτικές κινήσεις και αυξάνουν την επιβατική τους κίνηση ο Αθηναίος εξακολουθεί να εμπιστεύεται για τις μετακινήσεις του το ΙΧ. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της τελευταίας μεγάλης έρευνας για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που διεξήγαγε η εταιρία MARC, για λογαριασμό του υπουργείου Μεταφορών και του ΟΑΣΑ σε 813 νοικοκυριά, εξήχθησαν τα εξής συμπεράσματα:
- Μονάχα το 31% των Αθηναίων χρησιμοποιεί καθημερινά ή σχεδόν καθημερινά τα ΜΜΜ, το 21% τα χρησιμοποιεί 2 ή 3 φορές την εβδομάδα, ενώ το 17% καθόλου.
- Το λεωφορείο αποτελεί το συνηθέστερο μέσο (55,8%), ενώ ακολουθεί το Μετρό (47,8%) και ο ΗΣΑΠ (30,8%), ενώ τελευταίος είναι ο Προαστιακός (2,1%).
- Οι περισσότεροι χρήστες των ΜΜΜ είναι παλαιοί (82,3%), ενώ τους τελευταίους 6 μήνες οι νέοι χρήστες ανέρχονται σε ποσοστό 2,5%.
- Το 69,4% των ερωτηθέντων κρίνουν θετικά το επίπεδο εξυπηρέτησης των ΜΜΜ, ενώ το 72,3% θεωρεί ότι η τιμή των εισιτηρίων είναι λογική ως προς τις προσφερόμενες υπηρεσίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου