Οι πωλήσεις ταινιών σε δίσκους DVD νέας γενιάς Blu-ray ήταν σχεδόν διπλάσιες από τις πωλήσεις τίτλων HD-DVD τους πρώτους εννέα μήνες της κυκλοφορίας τους στις ΗΠΑ. Οι αναλυτές, ωστόσο, δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο ανατροπής έως το Δεκέμβριο.
Όπως αναφέρει το Reuters, το περιοδικό Home Media Magazine υπολογίζει ότι οι συνολικές πωλήσεις ταινιών στο φορμά Blu-ray της Sony έφτασαν τα 2,6 εκατ. μονάδες από την αρχή του έτους έως τις 30 Σεπτεμβρίου, έναντι 1,4 εκατ. δίσκους HD-DVD.
Το φορμά HD-DVD αναπτύχθηκε από την Toshiba και υποστηρίζεται από τη Microsoft και ορισμένα στούντιο του Χίλιγουντ όπως η Warner Bros της Time Warner. Με τη Sony έχουν συμμαχήσει η Apple, η Walt Disney, η 20th Century Fox και η Lions Gate Entertainment.
O ανταγωνισμός εντάθηκε σημαντικά τον Αύγουστο, όταν η Paramount Pictures και η Dreamworks Animation υπέγραψαν συμφωνία για τη διάθεση των τίτλων τους σε HD-DVD τον επόμενο ενάμισι χρόνο.
Το ηθικό στο στρατόπεδο της Toshiba αναπτέρωσε η ταινία Transformers, με πωλήσεις που έφτασαν τα 100.000 HD-DVD την πρώτη ημέρα της κυκλοφορίας της στις 16 Οκτωβρίου -ήταν το μεγαλύτερο ντεμπούτο ταινίας υψηλής ανάλυσης μέχρι σήμερα.
To Blu-ray, ωστόσο, προβλέπεται να συνεχίσει να διαδίδεται λόγω της δημοφιλούς κονσόλας PlayStation 3 της Sony.
To Χόλιγουντ και οι κατασκευαστές ηλεκτρονικών ήλπιζαν ότι τα νέα DVD, που προσφέρουν μεγαλύτερη χωρητικότητα και καλύτερη ποιότητα εικόνας, θα αναζωογονούσαν την αγορά οικιακών DVD, που παρουσιάζει σημεία ύφεσης.
Όμως η διαμάχη ανάμεσα στα δύο ανταγωνιστικά φορμά, που θυμίζει τον πόλεμο ανάμεσα στις τεχνολογίες βίντεο Betamax και VHS τη δεκαετία του 1980, προκαλεί σύγχιση στους καταναλωτές και επιβραδύνει τη διάδοση των νέων δίσκων. Πιθανότατα θα περάσουν αρκετά χρόνια προτού τα DVD νέας γενιάς γίνουν ο κανόνας στην αγορά.
Εν όψει της αγοραστικής περιόδου των Χριστουγέννων, η Samsung ετοιμάζεται να λανσάρει στην αγορά μια συσκευή αναπαραγωγής που υποστηρίζει και τα δύο φορμά.
Newsroom ΔΟΛ
Όπως αναφέρει το Reuters, το περιοδικό Home Media Magazine υπολογίζει ότι οι συνολικές πωλήσεις ταινιών στο φορμά Blu-ray της Sony έφτασαν τα 2,6 εκατ. μονάδες από την αρχή του έτους έως τις 30 Σεπτεμβρίου, έναντι 1,4 εκατ. δίσκους HD-DVD.
Το φορμά HD-DVD αναπτύχθηκε από την Toshiba και υποστηρίζεται από τη Microsoft και ορισμένα στούντιο του Χίλιγουντ όπως η Warner Bros της Time Warner. Με τη Sony έχουν συμμαχήσει η Apple, η Walt Disney, η 20th Century Fox και η Lions Gate Entertainment.
O ανταγωνισμός εντάθηκε σημαντικά τον Αύγουστο, όταν η Paramount Pictures και η Dreamworks Animation υπέγραψαν συμφωνία για τη διάθεση των τίτλων τους σε HD-DVD τον επόμενο ενάμισι χρόνο.
Το ηθικό στο στρατόπεδο της Toshiba αναπτέρωσε η ταινία Transformers, με πωλήσεις που έφτασαν τα 100.000 HD-DVD την πρώτη ημέρα της κυκλοφορίας της στις 16 Οκτωβρίου -ήταν το μεγαλύτερο ντεμπούτο ταινίας υψηλής ανάλυσης μέχρι σήμερα.
To Blu-ray, ωστόσο, προβλέπεται να συνεχίσει να διαδίδεται λόγω της δημοφιλούς κονσόλας PlayStation 3 της Sony.
To Χόλιγουντ και οι κατασκευαστές ηλεκτρονικών ήλπιζαν ότι τα νέα DVD, που προσφέρουν μεγαλύτερη χωρητικότητα και καλύτερη ποιότητα εικόνας, θα αναζωογονούσαν την αγορά οικιακών DVD, που παρουσιάζει σημεία ύφεσης.
Όμως η διαμάχη ανάμεσα στα δύο ανταγωνιστικά φορμά, που θυμίζει τον πόλεμο ανάμεσα στις τεχνολογίες βίντεο Betamax και VHS τη δεκαετία του 1980, προκαλεί σύγχιση στους καταναλωτές και επιβραδύνει τη διάδοση των νέων δίσκων. Πιθανότατα θα περάσουν αρκετά χρόνια προτού τα DVD νέας γενιάς γίνουν ο κανόνας στην αγορά.
Εν όψει της αγοραστικής περιόδου των Χριστουγέννων, η Samsung ετοιμάζεται να λανσάρει στην αγορά μια συσκευή αναπαραγωγής που υποστηρίζει και τα δύο φορμά.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου