Έως το τέλος του 2007, οι Έλληνες εφοπλιστές υπολογίζεται ότι θα έχουν προχωρήσει σε επενδύσεις άνω των 40 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 580 - 600 νέων πλοίων, κυρίως για τη μεταφορά ξηρού φορτίου.
Όπως επισημαίνει η Ημερησία, το ύψος των επενδύσεων τους τελευταίους 12 μήνες είναι εντυπωσιακό αν συγκριθεί με εκείνο του 2006 όταν επίσης είχε καταγραφεί ιστορικό ρεκόρ με την παραγγελία 322 νέων πλοίων, αξίας 16,7 δισ. δολαρίων και συνολικής χωρητικότητας 27,5 εκατ. τόνων.
Τα περισσότερα από τα πλοία που έχουν παραγγείλει οι ελληνικές εταιρείες το 2007 θα ενταχθούν στους στόλους τους κατά τη διάρκεια της διετίας 2010 - 2011 και παρά το γεγονός ότι αρκετά από αυτά μπορεί να πωληθούν πριν ακόμα παραδοθούν στους πλοιοκτήτες τους, θα «πέσουν» στην αγορά για να διεκδικήσουν μερίδιο από το θαλάσσιο εμπόριο.
Από τα 580 - 600 πλοία που εκτιμάται ότι θα έχουν παραγγελθεί μέχρι το τέλος του 2007, τα 380 είναι πλοία για τη μεταφορά ξηρού φορτίου, από 74 το 2006, και τα 120 τάνκερ από 220 το 2006.
Με αυτό τον τρόπο γίνεται σαφής η μεγάλη στροφή των επενδυτών στην αγορά των bulk carrie,r ενώ μεγάλη κινητικότητα καταγράφεται και στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ.
Στη συγκεκριμένη αγορά, οι ελληνικές εταιρείες το 2007 προχώρησαν σε 50 περίπου παραγγελίες κυρίως για την κατασκευή μεγάλων πλοίων (10.000 - 12.000 teus).
Υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή σε διάφορα ναυπηγεία -κυρίως της Ασίας- κατασκευάζονται για λογαριασμό των Ελλήνων περίπου 800 πλοία, γεγονός που επίσης αποτελεί ιστορικό ρεκόρ.
Αν στις επενδύσεις για νέα πλοία προστεθούν και αυτές για την αγορά πλοίων, τότε από τον Ιανουάριο του 2006 οι Έλληνες έχουν επενδύσει στη θάλασσα περισσότερα από 55 δισ. δολάρια και βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου οι ελληνικές εταιρείες είχαν προχωρήσει στην αγορά 405 second hand πλοίων επενδύοντας 15,3 δισ. δολάρια.
Newsroom ΔΟΛ
Όπως επισημαίνει η Ημερησία, το ύψος των επενδύσεων τους τελευταίους 12 μήνες είναι εντυπωσιακό αν συγκριθεί με εκείνο του 2006 όταν επίσης είχε καταγραφεί ιστορικό ρεκόρ με την παραγγελία 322 νέων πλοίων, αξίας 16,7 δισ. δολαρίων και συνολικής χωρητικότητας 27,5 εκατ. τόνων.
Τα περισσότερα από τα πλοία που έχουν παραγγείλει οι ελληνικές εταιρείες το 2007 θα ενταχθούν στους στόλους τους κατά τη διάρκεια της διετίας 2010 - 2011 και παρά το γεγονός ότι αρκετά από αυτά μπορεί να πωληθούν πριν ακόμα παραδοθούν στους πλοιοκτήτες τους, θα «πέσουν» στην αγορά για να διεκδικήσουν μερίδιο από το θαλάσσιο εμπόριο.
Από τα 580 - 600 πλοία που εκτιμάται ότι θα έχουν παραγγελθεί μέχρι το τέλος του 2007, τα 380 είναι πλοία για τη μεταφορά ξηρού φορτίου, από 74 το 2006, και τα 120 τάνκερ από 220 το 2006.
Με αυτό τον τρόπο γίνεται σαφής η μεγάλη στροφή των επενδυτών στην αγορά των bulk carrie,r ενώ μεγάλη κινητικότητα καταγράφεται και στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ.
Στη συγκεκριμένη αγορά, οι ελληνικές εταιρείες το 2007 προχώρησαν σε 50 περίπου παραγγελίες κυρίως για την κατασκευή μεγάλων πλοίων (10.000 - 12.000 teus).
Υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή σε διάφορα ναυπηγεία -κυρίως της Ασίας- κατασκευάζονται για λογαριασμό των Ελλήνων περίπου 800 πλοία, γεγονός που επίσης αποτελεί ιστορικό ρεκόρ.
Αν στις επενδύσεις για νέα πλοία προστεθούν και αυτές για την αγορά πλοίων, τότε από τον Ιανουάριο του 2006 οι Έλληνες έχουν επενδύσει στη θάλασσα περισσότερα από 55 δισ. δολάρια και βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου οι ελληνικές εταιρείες είχαν προχωρήσει στην αγορά 405 second hand πλοίων επενδύοντας 15,3 δισ. δολάρια.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου