Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2007

ελληνικά σχολεία


Κάτω από τη βάση παίρνει η Ελλάδα στη σύγκριση ανάμεσα σε 57 χώρες, όσον αφορά την επίδοση 15χρονων μαθητών σε τρία γνωστικά αντικείμενα, τις Φυσικές Επιστήμες, τα Μαθηματικά και την Κατανόηση Κειμένου, όπως προκύπτει από έρευνα που διεξήχθη υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ.
Τα ελληνικά σχολεία καταλαμβάνουν την 36η θέση στην κατανόηση κειμένου, την 38η στις Φυσικές Επιστήμες και την 39η στα Μαθηματικά.
Η έρευνα που παρουσιάζι η εφημερίδα Τα Νέα, έχει την ονομασία Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των Μαθητών (ΡΙSΑ) 2006 και διενεργήθηκε πέρυσι υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ. Συμμετείχαν περισσοτέροι από 400.000 μαθητές από συνολικά 57 χώρες- 30 χώρες μέλη του ΟΟΣΑ και επιπλέον 27 συμμετέχουσες χώρες.
Είναι οι χώρες που κατέχουν περίπου 90% της παγκόσμιας οικονομίας και συνδέουν άμεσα την οικονομική ανάπτυξή τους με την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού τους συστήματος.
Η Ελλάδα συμμετείχε με 192 σχολεία και τα αποτελέσματα προκύπτουν από τις απαντήσεις 4.871 μαθητών σε τρία γνωστικά αντικείμενα: Κατανόηση Κειμένου, Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία κ.λπ.).
Για το 2006, επίκεντρο ήταν το γνωστικό αντικείμενο των Φυσικών Επιστημών. Η χώρα μας κατατάσσεται στην 28η θέση από τις 30 χώρες του ΟΟΣΑ, ενώ στο σύνολο των 57 χωρών που έλαβαν μέρος η Ελλάδα καταλαμβάνει την 38η θέση, πολύ κοντά στη Ρωσία, την Ιταλία και την Πορτογαλία.
Όσον αφορά την επίδοση των μαθητών σε σχέση με την προηγούμενη αξιολόγηση στο ίδιο Πρόγραμμα του 2003, η Ελλάδα σημείωσε αύξηση κατά 20,5 μονάδες. Επίσης, η μέση επίδοση των κοριτσιών το 2006 ήταν υψηλότερη ε κείνης των αγοριών κατά 12 μονάδες.
Ανάμεσα στις 30 χώρες του ΟΟΣΑ η Ελλάδα παρουσιάζει στην Κατανόηση Κειμένου τη μεγαλύτερη διαφορά επίδοσης αγοριών- κοριτσιών, όπου τα κορίτσια έχουν κατά 57 μονάδες υψηλότερη επίδοση.
Newsroom ΔΟΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια: