Το 2007 έκλεισε με αύξηση των ελληνικών εξαγωγών κατά 4% σε σχέση με το 2006 και η αξία τους έφθασε στο ύψος των 17,1 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τον ΟΠΕ. Η αύξηση εμφανίζεται σχεδόν στο σύνολο των κατηγοριών των ελληνικών εξαγώγιμων προϊόντων. Για την περίοδο 2004-2007 η συνολική αύξηση των εξαγωγών ανέρχεται σε 38,9%.
Από την ανάλυση των εξαγωγικών στατιστικών δεδομένων της ΕΣΥΕ από τον Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ), προκύπτουν τα εξής:
1. Η συνολική αξία των εξαγωγών για το 2007 παρουσίασε αύξηση 4,0%, φθάνοντας τα 17.148,3 εκατ. ευρώ έναντι 16.484,7 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
2. Το σύνολο των εξαγωγών χωρίς πετρελαιοειδή και πλοία για το 2007 παρουσίασε αύξηση 5,0% και η αξία των εξαγωγών ανήλθε στα 14.980 εκατ. ευρώ έναντι 14.265 εκατ. ευρώ το 2006.
3. Από το σύνολο της αύξησης για το 2007 κατά 663 εκατ. ευρώ, ποσό 310 εκατ. ευρώ αφορά στην αύξηση των εξαγωγών σε βιομηχανικά είδη ταξινομημένα κατά πρώτες ύλες, ποσό 222 εκατ. ευρώ αφορά σε μηχανήματα και υλικά μεταφορών και ποσό 39 εκατ. ευρώ στην αύξηση εξαγωγών σε τρόφιμα και ποτά.
4. Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών, για το 2007 αυξήθηκε κατά 13,3 % σε σχέση με το 2006.
5. Οι εξαγωγές προς τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2007 αυξήθηκαν κατά 24,5% σε σχέση με το 2006, αντιπροσωπεύουν το 65% του συνόλου των εξαγωγών της χώρας και διαμορφώθηκαν στα 11.138,2 εκατ. ευρώ. Η Γερμανία παρέμεινε και για το 2007 η πρώτη χώρα αποδέκτης των ελληνικών προϊόντων παρουσιάζοντας περαιτέρω αύξηση κατά 5,3%. Εντυπωσιακή είναι η αύξηση των εξαγωγών στη Ρουμανία κατά 30% και την Πολωνία κατά 24,5%.
6. Οι εξαγωγές στις 18 χώρες - στόχους που έχουν επιλεγεί από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και τον ΟΠΕ, για το 2007, εμφανίζουν μικρή αύξηση 0,5% και καταλαμβάνουν μερίδιο 58% επί του συνόλου των εξαγωγών μας.
7. Οι εξαγωγές προς τρίτες χώρες διαμορφώθηκαν στα 6.010,2 εκατ. ευρώ, παρουσιάζουν μείωση κατά 20,3% το 2007 σε σχέση με το 2006 και αντιπροσωπεύουν το 35% επί του συνόλου των εξαγωγών της χώρας μας.
8. Οι εξαγωγές στη Γερμανία διαμορφώθηκαν στα 1,98 δις ευρώ παρουσιάζοντας άνοδο κατά 5,3%. Αύξηση κατά 4% εμφανίζουν τα ενδύματα για γυναίκες ή κορίτσια, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 118,5 εκατ. ευρώ., κατά 8,5% τα φρούτα (νωπά ή αποξηραμένα και παρασκευασμένα ή διατηρημένα) που ανήλθαν στα 180 εκατ. ευρώ, κατά 21% ο τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός που ανήλθε στα 58 εκατ. ευρώ, κατά 22,4% τα φάρμακα (περιλαμβάνονται και τα κτηνιατρικά) που ανήλθαν σε 335 εκατ. ευρώ και κατά 6% τα τυροκομικά προϊόντα που ανήλθαν στα 51 εκατ. ευρώ.
9. Στη Ρωσία οι ελληνικές εξαγωγές το 2007 παρουσίασαν αύξηση κατά 11,5% και διαμορφώθηκαν στα 356,5 εκατ. ευρώ, συνέπεια των συντονισμένων ενεργειών προβολής και προώθησης στη χώρα αυτή.
Σημαντική αύξηση παρουσίασαν οι εξαγωγές στα ακόλουθα προϊόντα: Φρούτα και καρποί, νωπά ή αποξηραμένα που ανήλθαν στα 33,5 εκατ. ευρώ, ήτοι 26,3%, μηχανικός εξοπλισμός θερμάνσεως και ψύξεως που ανήλθαν στα 13,3 εκατ. ευρώ ήτοι 79,7% και προϊόντα αρωματοποιίας - καλλυντικά που ανήλθαν στα 7,2 εκατ., ήτοι 8%.
10. Σημαντική αύξηση των εξαγωγών κατά 24,5% παρουσιάζει η Πολωνία φθάνοντας τα 234,1 εκατ. ευρώ. Εντυπωσιακή αύξηση παρουσιάζεται σε προϊόντα όπως: Φρούτα παρασκευασμένα ή διατηρημένα κατά 26%, φάρμακα (περιλαμβάνονται και τα κτηνιατρικά) κατά 85%, διάφορα παρασκευάσματα διατροφής κατά 197% και προϊόντα αρωματοποιίας - καλλυντικά κατά 54%.
11. Άνοδο κατά 5,0% παρουσιάζει η αγορά των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων όπου οι εξαγωγές ανήλθαν στα 199,9 εκατ. ευρώ. Το κυριότερο εξαγώγιμο προϊόν είναι τα είδη και συμπληρώματα ενδύσεως, με μερίδιο 33,7% επί του συνόλου των εξαγωγών, που ανήλθαν στα 67,4 εκατ. ευρώ και αυξήθηκαν κατά 9%, ακολουθούμενα από τον τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό που αυξήθηκε κατά 89%, τα υλικά για διανομή ηλεκτρισμού κατά 224%, τα προϊόντα αρωματοποιίας - καλλυντικά κατά 39% και τα φρούτα παρασκευασμένα ή διατηρημένα κατά 133%.
12. Η αγορά της Κίνας παρουσίασε σημαντική αύξηση κατά 22,6%. Οι ελληνικές εξαγωγές διαμορφώθηκαν στα 110,8 εκατ. ευρώ, αποτέλεσμα της συντονισμένης παρουσίας της χώρας μας. Τα κυριότερα εξαγόμενα προϊόντα το 2007 ήταν τα έλαια και λίπη φυτικά, σταθερά (περιλαμβάνεται και το ελαιόλαδο) που παρουσίασαν αύξηση 8%, τα ακατέργαστα δέρματα και ο τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός κατά 35%.
13. Για το 2007 οι εξαγωγές προϊόντων Δομικών Υλικών σημειώνουν άνοδο κατά 7,9% σε σχέση με το 2006 και διαμορφώθηκαν σε 2,61 δισ. ευρώ, αποτελούν δε το 15,2% του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών. Ο ΟΠΕ έχει αναπτύξει την πρωτοβουλία «Greek Building Materials» και «Greek Building Services» η οποία αναμένεται να δώσει περαιτέρω ώθηση στις εξαγωγές μας καθώς υλοποιεί συντονισμένες δράσεις για τους κλάδους των κατασκευών, των δομικών υλικών, του εξοπλισμού και των συναφών υπηρεσιών.
14. Ανοδο σημείωσαν οι εξαγωγές, για το 2007, κατά 4% περίπου σε φάρμακα (περιλαμβάνονται και τα κτηνιατρικά) που ανήλθαν σε 919,3 εκατ. ευρώ, κατά 4,1% σε φρούτα νωπά ή αποξηραμένα που ανήλθαν σε 457,3 εκατ. ευρώ, κατά 6,8% σε ψάρια νωπά ή κατεψυγμένα που ανήλθαν σε 363,9 εκατ. ευρώ, κατά 23,3% σε διατηρημένα ή παρασκευασμένα φρούτα που ανήλθαν στα 359,1 εκατ. ευρώ, κατά 8,8% σε λαχανικά, που ανήλθαν στα 341,9 εκατ. ευρώ, κατά 18% σε τυρί (περιλαμβάνεται η φέτα) που ανήλθαν σε 172,6 εκατ. ευρώ, κατά 28,1% σε μηχανικό εξοπλισμό θερμάνσεως και ψύξεως που ανήλθε σε 204,3 εκατ. ευρώ και σε προϊόντα καθαρισμού, σαπούνια που ανήλθαν σε 190,8 εκατ. ευρώ.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου