Πτώση 15,3% σημαίωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων
στο πρώτο 15νθήμερο του Δεκεμβρίου καθώς διατέθηκαν μόλις 1.733 νέα ΙΧ
έναντι 2.048 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Ωστόσο το
εντυπωσιακό στοιχείο των πωλήσεων στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα έχει
να κάνει με τα εταιρικά αυτοκίνητα (Fleet) τα οποία κυμαίνονται σε
περίπου 36% του συνόλου των πωλήσεων με αποτέλεσμα η λιανική να
κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 1.100 αυτοκίνητα.
Αλλωστε όπως αποδεικνύουν και τα στατιστικά στοιχεία τείνουν να παγιωθούν οι πωλήσεις λιανικής τους τουλάχιστον στα πρώτα 15νθήμερα των τελευταίων μηνών κοντά στα 1.000 οχήματα με ότι και αν σημαίνει αυτό για τους εισαγωγείς και τις εμπορίες αυτοκινήτων.
Οσον αφορά στις αναλυτικές πωλήσεις του πρώτου 15νθημέρου Δεκεμβρίου στην πρώτη θέση βρέθηκε η Opel με 295 πωλήσεις ΙΧ και ακολουθούν η VW με 173, η Toyota με 139, η Citroen με 137 και η Hyundai με 108 οχήματα.
Σε επίπεδο έτους η αγορά καταγράφει πτώση 39,44% δύο εβδομάδες πριν το τέλος του 2012 έχουν διατεθεί 58.276 νέα ΙΧ έναντι 96.240 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Πάντως τέτοιες επιδόσεις η ελληνική αγορά αυτοκινήτου είχε να σημειώσει από το 1976 όποτε και διατέθηκαν περίπου 58.500 αυτοκίνητα...
Κατάρρευση στα έσοδα
Πέραν της κατάρρευσης στα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης, το Φόρο Πολυτελείας αλλά και τον ΦΠΑ το οικονομικό επιτελείο θα πρέπει να συνυπολογίσει τις πιθανές απώλειες που μπορεί να δημιουργηθούν στα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας. Ειδικότερα σε όλες τις εφορίες της Επικράτειας έχουν δημιουργηθεί ήδη ουρές ενώ τα πρώτα στοιχεία φανερώνουν διπλασιασμό του αριθμού των πινακίδων κυκλοφορίας που κατατίθενται κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου στα δημοσιονομικά έσοδα.
Αν δεν επιτευχθεί ο στόχος είσπραξης 1,24 δισ. ευρώ από τα Τέλη Κυκλοφορίας τότε θα δημιουργηθεί νέο έλλειμμα στον προϋπολογισμό όπως συνέβη και το 2011 που το κράτος έχασε περίπου 150 εκατ. ευρώ.
Πάντως αποτελεί γεγονός πως ακόμη και στις εφορίες που στεγάζονται σε σχετικά εύπορες περιοχές οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων καταφθάνουν με πολλά ζεύγη στα χέρια τους ώστε να τις καταθέσουν για προσωρινή ακινησία και όχι μόνο με ένα ζεύγος πινακίδων.
Μάλιστα χαρακτηριστικό παράδειγμα από την εφορία Ψυχικού αποτελεί ιδιοκτήτης που κατέφθασε στην ΔΟΥ κρατώντας τρία ζευγάρια πινακίδων κυκλοφορίας με ακριβώς ίδια αριμητικά ψηφία (4444) και στις 3 πινακίδες αυτοκινήτων που έχει στην κατοχή της!
Οπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς για να προμηθευτεί κανείς τέτοιες πινακίδες κυκλοφορίας σίγουρα δεν πρόκειται για έναν απλό πελάτη αλλά ούτε οι συγκεκριμένες πινακίδες κυκλοφορίας είχαν τοποθετηθεί σε μικρού κυβισμού αυτοκίνητα...
Εκτός στόχων έχουν τεθεί τα κρατικά έσοδα από τον κλάδο του αυτοκινήτου και ειδικότερα από τα Τέλη Ταξινόμησης. Μάλιστα σύμφωνα με τα δελτία εκτέλεσης του προϋπολογισμού για το 2012 τα έσοδα από τα Τέλη Ταξινόμησης στο 10μηνο καταγράφουν πτώση 48,8% καθώς ανήλθαν σε μόλις 43 εκατ. ευρώ όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2011 ήταν 84 εκατ. ευρώ.
Πριν λίγα χρόνια βέβαια τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης στα ΙΧ ξεπερνούσε κατά το πολύ το 1 δισ. ευρώ!
Οσον αφορά στο 2013 οι εκτιμήσεις στελεχών του υπουργείου Οικονομικών κάνουν λόγο για μόλις 33 εκατ. ευρώ έσοδα από τα Τέλη Ταξινόμησης ενώ παράλληλα εμφανίζονται 50.000 έσοδα από τον ειδικό Φόρο επιβατικών ΙΧ με μεγάλο κυλινδρισμό κινητήρα τα οποία αφορούν σε παλιές οφειλές κατόχων ΙΧ και όχι στην επαναφορά του μέτρου!
Συγκριτικές πωλήσεις νέων ΙΧ 2011-2010
Α' 15νθήμερα Δεκεμβρίου
Εταιρεία Δεκ. 12 Δεκ. 11 Διαφ.%
Opel 295 263 12,1
Toyota 173 240 -27,9
VW 139 147 -5,4
Citroen 137 48 185,4
Hyundai 108 185 -41,6
Skoda 105 170 -38,2
Peugeot 91 70 30
Nissan 82 62 32,5
Volvo 79 23 243,4
Mercedes 60 88 -31,8
Fiat 59 91 -35,1
BMW 57 61 -16,3
Audi 41 28 46,4
Kia 41 25 64
Ford 36 85 -57,6
Renault 35 36 -2,7
Seat 32 55 -41,8
Suzuki 32 56 -42,8
Mini 30 25 20
Chevrolet 18 24 -25
Smart 18 69 -73,9
Honda 17 32 -46,8
Lancia 16 6 166,6
Dacia 9 18 -50
Mitsubishi 9 21 -57,1
Alfa Romeo 8 44 -81,8
Daihatsu 4 18 -77,7
Subaru 1 6 -83,3
Land Rover 1 - 100
Mazda - 22 -100
Σύνολο 1.733 2.047 -15,3
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=27199&subid=2&pubid=112967357
Αλλωστε όπως αποδεικνύουν και τα στατιστικά στοιχεία τείνουν να παγιωθούν οι πωλήσεις λιανικής τους τουλάχιστον στα πρώτα 15νθήμερα των τελευταίων μηνών κοντά στα 1.000 οχήματα με ότι και αν σημαίνει αυτό για τους εισαγωγείς και τις εμπορίες αυτοκινήτων.
Οσον αφορά στις αναλυτικές πωλήσεις του πρώτου 15νθημέρου Δεκεμβρίου στην πρώτη θέση βρέθηκε η Opel με 295 πωλήσεις ΙΧ και ακολουθούν η VW με 173, η Toyota με 139, η Citroen με 137 και η Hyundai με 108 οχήματα.
Σε επίπεδο έτους η αγορά καταγράφει πτώση 39,44% δύο εβδομάδες πριν το τέλος του 2012 έχουν διατεθεί 58.276 νέα ΙΧ έναντι 96.240 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Πάντως τέτοιες επιδόσεις η ελληνική αγορά αυτοκινήτου είχε να σημειώσει από το 1976 όποτε και διατέθηκαν περίπου 58.500 αυτοκίνητα...
Κατάρρευση στα έσοδα
Πέραν της κατάρρευσης στα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης, το Φόρο Πολυτελείας αλλά και τον ΦΠΑ το οικονομικό επιτελείο θα πρέπει να συνυπολογίσει τις πιθανές απώλειες που μπορεί να δημιουργηθούν στα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας. Ειδικότερα σε όλες τις εφορίες της Επικράτειας έχουν δημιουργηθεί ήδη ουρές ενώ τα πρώτα στοιχεία φανερώνουν διπλασιασμό του αριθμού των πινακίδων κυκλοφορίας που κατατίθενται κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου στα δημοσιονομικά έσοδα.
Αν δεν επιτευχθεί ο στόχος είσπραξης 1,24 δισ. ευρώ από τα Τέλη Κυκλοφορίας τότε θα δημιουργηθεί νέο έλλειμμα στον προϋπολογισμό όπως συνέβη και το 2011 που το κράτος έχασε περίπου 150 εκατ. ευρώ.
Πάντως αποτελεί γεγονός πως ακόμη και στις εφορίες που στεγάζονται σε σχετικά εύπορες περιοχές οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων καταφθάνουν με πολλά ζεύγη στα χέρια τους ώστε να τις καταθέσουν για προσωρινή ακινησία και όχι μόνο με ένα ζεύγος πινακίδων.
Μάλιστα χαρακτηριστικό παράδειγμα από την εφορία Ψυχικού αποτελεί ιδιοκτήτης που κατέφθασε στην ΔΟΥ κρατώντας τρία ζευγάρια πινακίδων κυκλοφορίας με ακριβώς ίδια αριμητικά ψηφία (4444) και στις 3 πινακίδες αυτοκινήτων που έχει στην κατοχή της!
Οπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς για να προμηθευτεί κανείς τέτοιες πινακίδες κυκλοφορίας σίγουρα δεν πρόκειται για έναν απλό πελάτη αλλά ούτε οι συγκεκριμένες πινακίδες κυκλοφορίας είχαν τοποθετηθεί σε μικρού κυβισμού αυτοκίνητα...
Εκτός στόχων έχουν τεθεί τα κρατικά έσοδα από τον κλάδο του αυτοκινήτου και ειδικότερα από τα Τέλη Ταξινόμησης. Μάλιστα σύμφωνα με τα δελτία εκτέλεσης του προϋπολογισμού για το 2012 τα έσοδα από τα Τέλη Ταξινόμησης στο 10μηνο καταγράφουν πτώση 48,8% καθώς ανήλθαν σε μόλις 43 εκατ. ευρώ όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2011 ήταν 84 εκατ. ευρώ.
Πριν λίγα χρόνια βέβαια τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης στα ΙΧ ξεπερνούσε κατά το πολύ το 1 δισ. ευρώ!
Οσον αφορά στο 2013 οι εκτιμήσεις στελεχών του υπουργείου Οικονομικών κάνουν λόγο για μόλις 33 εκατ. ευρώ έσοδα από τα Τέλη Ταξινόμησης ενώ παράλληλα εμφανίζονται 50.000 έσοδα από τον ειδικό Φόρο επιβατικών ΙΧ με μεγάλο κυλινδρισμό κινητήρα τα οποία αφορούν σε παλιές οφειλές κατόχων ΙΧ και όχι στην επαναφορά του μέτρου!
Συγκριτικές πωλήσεις νέων ΙΧ 2011-2010
Α' 15νθήμερα Δεκεμβρίου
Εταιρεία Δεκ. 12 Δεκ. 11 Διαφ.%
Opel 295 263 12,1
Toyota 173 240 -27,9
VW 139 147 -5,4
Citroen 137 48 185,4
Hyundai 108 185 -41,6
Skoda 105 170 -38,2
Peugeot 91 70 30
Nissan 82 62 32,5
Volvo 79 23 243,4
Mercedes 60 88 -31,8
Fiat 59 91 -35,1
BMW 57 61 -16,3
Audi 41 28 46,4
Kia 41 25 64
Ford 36 85 -57,6
Renault 35 36 -2,7
Seat 32 55 -41,8
Suzuki 32 56 -42,8
Mini 30 25 20
Chevrolet 18 24 -25
Smart 18 69 -73,9
Honda 17 32 -46,8
Lancia 16 6 166,6
Dacia 9 18 -50
Mitsubishi 9 21 -57,1
Alfa Romeo 8 44 -81,8
Daihatsu 4 18 -77,7
Subaru 1 6 -83,3
Land Rover 1 - 100
Mazda - 22 -100
Σύνολο 1.733 2.047 -15,3
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=27199&subid=2&pubid=112967357
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου