Αυξημένες αντοχές στην οικονομική κρίση επέδειξαν οι πολυτελείς μάρκες αυτοκινήτων το 2008, τουλάχιστον συγκριτικά με εκείνες που απευθύνονται σε όλα τα βαλάντια.
Μπορεί οι ετήσιες ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων να υποχώρησαν μόλις 4,5% (στοιχεία ΣΕΕΑ) το 2008, ωστόσο η υποχώρηση δεν είναι ανάλογη για όλες τις μάρκες αυτοκινήτων, αφού παρατηρήθηκαν μεγάλες ανισορροπίες στις πωλήσεις μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Το περασμένο έτος «βασιλιάς» των πωλήσεων στην εγχώρια αγορά παρέμεινε η εμβληματική στη συνείδησή του μέσου Έλληνα για την αξιοπιστία της Toyota, με ετήσιες ταξινομήσεις 26.468 οχήματα. Η πτώση στις πωλήσεις (2008/2007) ήταν της τάξεως του 4,5%.
Περισσότερο επλήγη η δεύτερη στην κατάταξη Opel, της οποίας οι πωλήσεις υποχώρησαν 10,5%.
Η Volkswagen, που με ταξινομήσεις 21.068 οχήματα βρέθηκε στην τρίτη θέση, είδε τις πωλήσεις της να σημειώνουν κάμψη περίπου 4,5% το 2008.
Να αναφέρουμε ακόμη την Alfa Romeo (-29,9%), τη Renault (-39,5%, ιδιαίτερη περίπτωση λόγω των προβλημάτων με την αντιπροσώπευση στην Ελλάδα), τη Ford (-17,4%), τη Citroen (-29%), την General Motors (-50%), τη Volvo (26,8%), την Peugeot (18,1%).
Η Mercedes, από την άλλη, κινήθηκε σταθεροποιητικά (αύξηση πωλήσεων 0,2%), η BMW κατέγραψε πτώση 0,7%, ενώ οι πωλήσεις της Lexus εκτινάχτηκαν στο +53,3%, καθώς τα υβριδικά μοντέλα φαίνεται να «συγκινούν» ιδιαίτερα.
Πολύ καλά τα πήγε και η Audi, που με πωλήσεις 6.888 οχημάτων βρέθηκε στη 14η θέση των πωλήσεων με άνοδο 11,5% σε σχέση με το 2007.
Στην Ελλάδα συνολικά το 2008 αγοράστηκαν 18 Bentley (μείωση κατά μόλις 14,3%), 18 Ferrari (πτώση επίσης 14%), 8 Lamborghini (άνοδος περίπου 14% στις πωλήσεις) αλλά και 5 Aston Martin (στο +150% οι πωλήσεις).
«Γκάζι» στις ταξινομήσεις του 2008 έβαλε με διαφορά η Porsche (το φθηνότερο μοντέλο της κινείται στα 67.000 ευρώ περίπου), η οποία κατέγραψε μεν πτώση πωλήσεων, αλλά κατάφερε να βγάλει 457 νέα μοντέλα στην ελληνική άσφαλτο. Παράπονο δεν είχαν ούτε η Maserati, που είδε 24 καινούργιες «τρίαινες» να φιγουράρουν στους δρόμους της πατρίδας μας, ούτε και η Jaguar (+2,5% στις πωλήσεις).
Αξίζει ακόμη να σημειωθεί όσον αφορά στις διαφαινόμενες τάσεις ότι τον Δεκέμβριο του 2008 οι συνολικές πωλήσεις επιβατικών οχημάτων υποχώρησαν 23,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2007. Αντίστοιχα τον Νοέμβριο του 2008 οι πωλήσεις σημείωσαν κάμψη 32,9% έναντι του Νοεμβρίου 2007.
----«Στρωμένο» με λακκούβες το 2008 για τις αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως
Το 2008 μπορεί να διεκδικήσει με ιδιαίτερες αξιώσεις τον τίτλο του πιο δύσκολου έτους για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία εδώ και 15 έτη. Ο κατάλογος είναι μακρύς και αποκαρδιωτικός: Οι περιβόητες 3 αδελφές (Ford, GM, Chrysler) βρέθηκαν στα όρια της χρεοκοπίας, δίχως ακόμα να ξεφύγουν τον κίνδυνο παρά την αρωγή από το αμερικανικό δημόσιο ταμείο. Οι πωλήσεις των 3 υποχώρησαν άνω του 30% τον Δεκέμβριο του 2008, ενώ σε επίπεδο δ΄ τριμήνου βρέθηκαν σε χαμηλά 27 ετών.
Η Honda κατέγραψε πτώση πωλήσεων στις ΗΠΑ και στην Ιαπωνία (οι δύο σημαντικότερες και με διαφορά αγορές όπου δραστηριοποιείται), ενώ αποχώρησε από τη Formula 1 στο πλαίσιο προγράμματος δραστικής περικοπής δαπανών. Στην Ευρώπη των 27 οι πωλήσεις των οχημάτων υποχώρησαν κατά περίπου 15% καθώς η παγκόσμια οικονομική κρίση επηρέασε και τον κλάδο. Μ
άλιστα σε χώρες που αντιμετώπισαν ιδιαίτερο πρόβλημα στην αγορά των ακινήτων (Ιρλανδία και Ισπανία) οι πωλήσεις υποχώρησαν 62% και 50% αντίστοιχα. Ωστόσο, οι 4 μεγαλύτερες αγορές-χώρες τα πήγαν λίγο καλύτερα: Στη Γερμανία οι πωλήσεις σημείωσαν κάμψη 7%, στη Γαλλία 16%, στην Ιταλία 13% και στη Μεγάλη Βρετανία 21%.
http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/442178/Article.aspx
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου