Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2008

Ι.Χ. - πωλήσεις - Νοέμβριος 2008

Απογοητευτικά είναι τα αποτελέσματα των πωλήσεων της αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα τον Νοέμβριο σημειώνοντας πτώση 32,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2007 με μόλις 13.402 ταξινομήσεις έναντι 22.000 οχημάτων πέρσι.
Ωστόσο η συνολική εικόνα του κλάδου στο 11μηνο χαρακτηρίζεται «θετική» καθώς έχουν ταξινομηθεί 259.304 καινούργια αυτοκίνητα καταγράφοντας μείωση μόλις 3,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2007.
Πλασματική εικόνα Η εικόνα της αγοράς, σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη εισαγωγικών εταιρειών είναι πλασματική καθώς πολλές από τις ταξινομήσεις του Νοεμβρίου αλλά και του επόμενου μήνα αφορούν σε παραγγελίες που έχουν γίνει αρκετούς μήνες πριν ξεσπάσει η οικονομική κρίση με αποτέλεσμα η πραγματική εικόνα της εγχώριας αγοράς να εμφανιστεί τον Φεβρουάριο, όπου θεωρητικά θα πρέπει να ταξινομηθούν τα αυτοκίνητα που έχουν παραγγελθεί μετά τον Αύγουστο!
Η πορεία των πωλήσεων νέων ΙΧ στην Ελλάδα αναμένεται να χειροτερεύσει ακόμη περισσότερο τους επόμενους μήνες καθώς σύμφωνα με πληροφορίες κανένα καράβι με αυτοκίνητα δεν αναμένεται να «δέσει» στη χώρα μας τους επόμενους δύο μήνες λόγω έλλειψης νέων παραγγελιών από τις εισαγωγικές εταιρείες!
Παράλληλα ο Δεκέμβριος θεωρείται ένας από τους χειρότερους μήνες για τους εισαγωγείς αυτοκινήτων καθώς η αγορά «παραδοσιακά» σημειώνει τις μικρότερες ταξινομήσεις οι οποίες βέβαια τα τελευταία χρόνια ήταν ελάχιστα πάνω από τα 10.000 οχήματα. Φέτος οι προβλέψεις στελεχών της αγοράς κάνουν λόγο για μόλις 6-7000 νέα αυτοκίνητα!
Οι εξαιρέσεις Οι ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες στην πλειονότητά τους παρουσίασαν για τον μήνα Νοέμβριο πτώση που ξεκινά από το - 3% και έφθανε έως το - 87,5% σε σχέση πάντα με τον αντίστοιχο μήνα του 2007.
Ωστόσο πέντε εταιρείες κατάφεραν να παρουσιάσουν αύξηση πωλήσεων και αφορούν τη Subaru με 17,1%, τη Ford με 10,3%, την Audi με 9,4%, την Alfa Romeo με 5,6% και την Lancia με 3,1%.
Ο Βασίλης Βάσκας, εμπορικός διευθυντής της Subaru Motors Hellas, μιλώντας στην «Η», ανάφερε πως: «Η Subaru φέτος έχει μια ανοδική πορεία 12,1% στο 11μηνο παρά το γεγονός πως η ελληνική αγορά στο συγκεκριμένο διάστημα καταγράφει πτώση 3,7%.
Καταλάβαμε πως η οικονομική κρίση έχει αλλάξει ριζικά τη βαρύτητα που είχαν κάποια μοντέλα σε μία φίρμα μετατοπίζοντάς την σε άλλες υποκατηγορίες μοντέλων και γενικότερα παρατηρούμε αναδιανομή μεριδίων ανάμεσα στις κατηγορίες οχημάτων.
Οι καταναλωτές αντιδρούν ανάλογα με το οικονομικό τους προφίλ και οι πελάτες μας ανήκουν σε μεσαία-υψηλά οικονομικά στρώματα τα οποία αντιδρούν αργά στην οικονομική κρίση.
Οι προσφορές έχουν τη δική τους σημασία κατά την περίοδο που διανύουμε, ωστόσο πιστεύω πως πρέπει να δοθεί βαρύτητα στην τοποθέτηση κάποιου μοντέλου στην αγορά παρά σε δελεαστικές προσφορές.
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&tag=9424&pubid=4187103

Δεν υπάρχουν σχόλια: