Νέες ισορροπίες στην κατανομή της διαφημιστικής πίτας στην τηλεόραση ανέδειξε η τηλεοπτική σεζόν 2009-2010, ανατρέποντας τα δεδομένα μετά από πολλά χρόνια.
Όπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμα η Ναυτεμπορική, με βάση τα στοιχεία της Media Services για το διάστημα από το Σεπτέμβριο 2009 έως και τον Απρίλιο του 2010, στην κορυφαία θέση με την υψηλότερη διαφημιστική δαπάνη και το υψηλότερο μερίδιο, παρέμεινε το Mega.
Η διαφημιστική δαπάνη στην τηλεόραση συρρικνώθηκε κατά 15%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα (δηλαδή Σεπτέμβριος 2008 - Απρίλιος 2009). Το συνολικό ποσό της δαπάνης στη μικρή οθόνη για τη φετινή σεζόν διαμορφώθηκε στα 512,41 εκατ. ευρώ, έναντι 600,57 εκατ. ευρώ πέρυσι, με το Mega να αποσπά το 31,76%.
Στη δεύτερη θέση με μεγάλη διαφορά βρίσκεται ο Antenna με 23,15%, ενώ ακολουθεί το Star με 15,54%, ο Alpha με 15,09%, η ΝΕΤ με 2,51%, η ΕΤ1 με 1,01%, το TV Μακεδονία με 0,24% και τέλος η ΕΤ3 με 0,06%.
Αυξημένο ήταν και το μερίδιο της ΕΤ1 κατά 0,12%, καθώς και το μερίδιο του TV Μακεδονία, οριακά, κατά 0,08%.
Από την άλλη πλευρά, η υψηλότερη κάμψη μεριδίου, κατά 1,44%, καταγράφηκε στη ΝΕΤ, ενώ ακολούθησαν ο Alpha με κάμψη 0,34%, το Mega με κάμψη 0,28%, το Star με κάμψη 0,25%, το Alter, επίσης με κάμψη 0,10%, ενώ το μερίδιο της ΕΤ3 παρέμεινε οριακά σταθερό παρουσιάζοντας κάμψη 0,01%.
Σε ό,τι αφορά την ποσοστιαία διαφορά του ποσού της διαφημιστικής δαπάνης ανά κανάλι, επισημαίνει η εφημερίδα, θα πρέπει να επισημανθεί ότι σχεδόν στο σύνολό τους οι τηλεοπτικοί σταθμοί, παρουσίασαν κάμψη, γεγονός το οποίο είναι άμεση συνέπεια της οικονομικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται η χώρα τους τελευταίους μήνες.
Το μόνο κανάλι που παρουσίασε αύξηση στη διαφημιστική δαπάνη και μάλιστα κατά 30%, είναι το TV Μακεδονία, ωστόσο το μερίδιό του είναι τόσο μικρό, που δεν μπορεί να αξιολογηθεί ανάλογα με την εικόνα των άλλων καναλιών.
Η ΕΤ1 παρουσιάζει τη μικρότερη κάμψη με 3%, ενώ ακολουθεί ο Antenna με 6% και στη συνέχεια το Mega με 15%. Τη λίστα συμπληρώνουν το Alter και το Star με κάμψη 16%, ο Alpha με 17%, η ΕΤ3 με 24% και η ΝΕΤ με 46%.
Συνολικά, το μερίδιο της ΕΡΤ Α.Ε. (ΕΤ1, ΝΕΤ, ΕΤ3), στη φετινή σεζόν συρρικνώθηκε κατά 1,33%, ενώ η διαφημιστική δαπάνη των καναλιών του συνολικά μειώθηκε κατά 37,79% σε σχέση με πέρυσι, στα 18,3 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου