Σάββατο 8 Ιανουαρίου 2011

πωλήσεις αυτοκινήτων

Καταποντισμός των πωλήσεων αυτοκινήτων
Μεγάλη πτώση έως και 62,6% στις πωλήσεις των αυτοκινήτων στο τελευταίο εξάμηνο του 2010.
 
Σε επίπεδα που καταγράφονταν προ δεκαπενταετίας ή και πριν το 1990 κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου, η οποία κατέγραψε 141.499 ταξινομήσεις, το 2010, όπως προέκυψε από το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Το τελευταίο εξάμηνο του έτους, η κατάσταση στις πωλήσεις των αυτοκινήτων εξελίχθηκε πολύ χειρότερα, με την πτώση να φθάνει το -62,6%.
Η σύγκριση των 141.499 ταξινομήσεων του έτους, ως προς τον ετήσιο μέσο όρο των 265.800 της τελευταίας εξαετίας, δείχνει την πτώση των πωλήσεων (-46,8%), λιγότερο δυσμενή, αφού συναθροίζονται οι πρώτοι τρεις μήνες του 2010, που, λόγω των αυξημένων πωλήσεων από την απόσυρση του φθινοπώρου του προηγουμένου έτους, υπήρξαν σχετικά καλύτεροι.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι πιο πάνω συγκρίσεις αναφέρονται σε απόλυτους αριθμούς -όγκο- πωλήσεων και άρα, δεν αποτυπώνουν τη μείωση σε αξία πωλήσεων, που είναι ακόμη πιο δυσμενής, εξαιτίας της μετατόπισης του αγοραστικού ενδιαφέροντος σε αυτοκίνητα μικρότερου κυβισμού/φορολογίας.
Οι συνέπειες από τη δραματική μείωση των πωλήσεων για την αγορά αυτοκινήτου υπήρξαν οδυνηρές, αφού με βάση επίσημα στοιχεία της ΕΛΛΣΤΑΤ, από τις αρχές του 2009, έχουν χαθεί σχεδόν 15.000 θέσεις εργασίας στον ευρύτερο κλάδο του αυτοκινήτου (17% του συνολικού δυναμικού).
Όπως ήταν επόμενο, τα δημοσιονομικά έσοδα από την αγορά καθηλώθηκαν, κατά το περασμένο έτος. Το άθροισμα εσόδων τέλους ταξινόμησης και ΦΠΑ υπολογίζεται ότι έφθασε μόλις τα 550 εκατ. ευρώ στο σύνολο του έτους, ενώ τα ίδια έσοδα το 2009 ανήλθαν στα 940 εκατ. ευρώ, όταν, επίσης, τα έτη 2007-2008 κυμαίνονταν στα 1,4-1,5 δισ. ευρώ. Συνεπώς, η κάμψη στην αγορά αυτοκινήτου είχε αποτέλεσμα την υστέρηση των δημοσιονομικών εσόδων κατά 400 και πλέον εκατ. ευρώ.
Τα πρόσφατα ληφθέντα μέτρα απόσυρσης, για τα οποία η ολοκλήρωση των αναγκαίων επιμέρους διατάξεων είναι σε εξέλιξη, αναμένεται να αναθερμάνουν την αγορά αυτοκινήτου. Από τον ετήσιο ρυθμό των περίπου 85-90.000 ταξινομήσεων, που «έτρεχε» η αγορά το φθινόπωρο του περασμένου έτους, όταν στο παρελθόν καταγράφονταν 270- 280.000 και πλέον ταξινομήσεις, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι θα υπερβεί τις 150.000, μετριάζοντας, δηλαδή, την κάμψη σε λογικότερα επίπεδα (-40%).
Η τόνωση της αγοράς αυτοκινήτου θα ωφελήσει τους καταναλωτές, αφού θα μειωθούν οι τιμές, που μόνον από τη μείωση φόρων θα κερδίσουν ως και 3.000 ευρώ, ενώ θα βοηθήσει σημαντικά το περιβάλλον, μιας και δεκάδες χιλιάδες παλιά αυτοκίνητα θα οδηγηθούν στα διαλυτήρια και θα ανατάξει τα δημοσιονομικά έσοδα κατά 250 εκατ. ευρώ. Επίσης, δεν θα ανατρέψει την πρόοδο στο εμπορικό ισοζύγιο, αφού αυτό θα επηρεαστεί μόλις κατά 0,2-0,3%.
Ως προς τις επιδόσεις των υπολοίπων αγορών οχημάτων, το 2010, πρέπει να επισημανθεί η πολύ κακή κατάσταση στις αγορές των ελαφρών φορτηγών (-51,0%) και των μοτοσικλετών (-57,8% στα δίκυκλα πλέον των 400 cc). Δεδομένου ότι και σε αυτά τα οχήματα η φορολογία είναι σημαντική, ενώ ο στόλος είναι ακόμη πιο γερασμένος από τα επιβατικά αυτοκίνητα (στα ελαφρά φορτηγά η μέση ηλικία είναι 14,6 έτη), ο ΣΕΑΑ θεωρεί επιβεβλημένο να συμπεριληφθούν στα πρόσφατα μέτρα απόσυρσης.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_07/01/2011_372078

Δεν υπάρχουν σχόλια: