Συναλλαγές ύψους άνω των 2,5 δισ. ευρώ υπολογίζεται ότι γίνονται ετησίως στην Ελλάδα, μέσω των επτά υφιστάμενων ηλεκτρονικών αγορών, ενώ οι επιχειρήσεις-μέλη των e-marketplaces ξεπερνούν πλέον τις 3.000, εκ των οποίων περίπου 2.500 ενεργές.
Κάθε χρόνο εκτιμάται ότι πραγματοποιούνται στην Ελλάδα πάνω από 2 εκατ. συναλλαγές μέσω των ηλεκτρονικών αγορών, σύμφωνα με επικαιροποιημένα στοιχεία έρευνας του e-business forum, που παρουσιάστηκαν σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, στο 14ο συνέδριο πληροφορικής Infosystem.
Τα στοιχεία της έρευνας, την οποία «έτρεξε» η ομάδα Ιβ3 του e-business forum, παρουσίασε ο ερευνητής Ελευθέριος Κιοσές, υποψήφιος διδάκτωρ Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Βάσει της έρευνας, οι περισσότερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές αγορές κυρίως για παραγγελίες προϊόντων/υπηρεσιών (71,9%) και ακολουθούν: ηλεκτρονικές δημοπρασίες (67,2%), προμήθειες (48,4%) και ηλεκτρονική τιμολόγηση (42,2%).
Σύμφωνα με την έρευνα, η χρήση των δυνατοτήτων που δίνουν οι ηλεκτρονικές αγορές φέρνει αύξηση της παραγωγικότητας των εργαζομένων, της συνολικής ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας της επιχείρησης, αφού μειώνεται τόσο ο χρόνος, όσο και το κόστος των συναλλαγών.
Ο Πύργος του ΟΤΕ, 700 τόνοι χαρτί και 170.000 χιλιόμετρα καλωδίων
Στο μεταξύ, πλησιάζουν τις 1.500 οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες, προϋπολογισμού 335 εκατ. ευρώ, που έχει διεκπεραιώσει μέχρι στιγμής η Cosmoone, επιτυγχάνοντας μέση έκπτωση 21,5% ή 70 εκατ. ευρώ στην τιμή αγοράς των δημοπρατηθέντων προϊόντων/υπηρεσιών, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της, Θανάση Πετμεζά.
Η Cosmoone, μία από τις δύο οριζόντιες ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα (με μετόχους ΟΤΕ, Cosmote, Εθνική, Alpha Bank και Dienekis), έχει δημοπρατήσει -μεταξύ άλλων- 700 τόνους χαρτί, 170.000 χιλιόμετρα καλωδίων και 40.000 ηλεκτρονικούς υπολογιστές, αλλά και ακίνητα, έπιπλα, τρόφιμα και ενεργειακό εξοπλισμό.
Μάλιστα, μέσω ηλεκτρονικής δημοπρασίας ανακαινίστηκε και ο Πύργος του ΟΤΕ στη Θεσσαλονίκη! Κατά τον κ.Πετμεζά, οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες φέρνουν τις τιμές της αγοράς στα πραγματικά τους επίπεδα.
Τεχνολογική αντίσταση ...εκ των έσω
Σε τεχνολογική αντίσταση ...εκ των έσω προσκρούει συχνά η προσπάθεια διείσδυσης του ηλεκτρονικού επιχειρείν στις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής Β.Ελλάδος (ΣΕΠΒΕ), Σπύρο Ιγνατιάδη, ο οποίος επικαλέστηκε αποτελέσματα έρευνας του ΣΕΠΒΕ και του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού επιμελητηρίου στις εταιρίες-μέλη τους. Αποτρεπτικό παράγοντα αποτελεί επίσης η εικόνα που έχουν οι ΜΜΕ για το κόστος του απαιτούμενου εξοπλισμού, αλλά και φόβοι γύρω από την ασφάλεια των δεδομένων και τον χειρισμό των πνευματικών δικαιωμάτων.
Σύμφωνα με τον κ.Ιγνατιάδη, το 80% των εταιριών, που παρέχουν υπηρεσίες Τεχνολογιών Πληροφορικής-Επικοινωνιών (ΤΠΕ) δεν έχουν εκπαιδεύσει τα στελέχη τους στην επιχειρησιακή ανάλυση και άρα δεν γνωρίζουν επακριβώς τις ανάγκες των πελατών τους. Επίσης, ούτε μία από τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ΤΠΕ δεν παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες νομικής φύσης στους πελάτες της, ενώ το 50% αυτών δεν χρησιμοποιεί συστήματα CRM (σ.σ. διαχείρισης σχέσεων με πελάτες).
Εξάλλου, στο πλαίσιο της έρευνας, 23 στους 30 προμηθευτές ΤΠΕ δήλωσαν ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην επικοινωνία τους με τις ΜΜΕ, γιατί οι τελευταίες δεν έχουν ξεκάθαρη εικόνα για τις ανάγκες τους. Βάσει στοιχείων του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας, το 82% των περιφερειακών ΜΜΕ δεν έχει υπεύθυνο διαχείρισης πληροφοριακών συστημάτων, ενώ μόνο το 45% χρησιμοποιεί προσωπικό εξειδικευμένο σε ΤΠΕ. Το 78% των ΜΜΕ δαπανά λιγότερο από το 10% του προϋπολογισμού του για προϊόντα/υπηρεσίες ΤΠΕ.
SPIT: To ηχητικό «αδερφάκι» του spam απειλεί τη διαδικτυακή τηλεφωνία
Μια νέα ηλεκτρονική ενόχληση, το SPIT, φωνητικό «αδερφάκι» των ηλεκτρονικών μηνυμάτων SPAM, απειλεί το τελευταίο διάστημα την Ιντερνετική τηλεφωνία (VoIP), δημιουργώντας μάλιστα μεγαλύτερη ενόχληση στον χρήστη, αφού χρησιμοποιεί ήχο αντί για κείμενο. Πρόκειται ουσιαστικά για έναν «βομβαρδισμό» του χρήστη της VoIP με δεκάδες τηλεφωνήματα, που στόχο έχουν το οικονομικό κέρδος ή την άσκηση επιρροής από τον αποστολέα.
Όπως εξήγησε ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Δημήτρης Γκρίτζαλης, το SPIT (Spam over Internet Telephony), χρησιμοποιεί ουσιαστικά τις ίδιες τεχνικές με το e-mail spam: κλήσεις χαμηλού κόστους και χρήση των πραγματικών διευθύνσεων του τελικού χρήστη. Μόνο που αντί για κείμενο και εικόνα -που χρησιμοποιεί το SPAM- αυτό αποτελείται κυρίως από ήχο και εικόνα.
Μέχρι σήμερα, η αντιμετώπιση των SPIT είναι ανεπαρκής και αυτό γιατί -μεταξύ άλλων- οι υπάρχοντες μηχανισμοί αποπειρώνται να υιοθετήσουν αντίστοιχες μεθόδους με τις anti-spam, ενώ δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν καινούργια σενάρια SPIT επιθέσεων, αλλά ούτε και να προσφέρουν δυνατότητες πρόληψης-ανίχνευσης και αντιμετώπισής τους. Πάντως, το σύστημα CAPHTCA, που ξεχωρίζει την ανθρώπινη φωνή από αυτή ενός υπολογιστή, αξιοποιώντας χροιά εκφώνησης, τυχαίους ενδιάμεσους ήχους και διασπορά τους μέσα στο μήνυμα, παρέχει ενθαρρυντική αντίσταση.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου