Κυριακή 18 Απριλίου 2010

κίνηση επιβατών - λιμάνια - Ελλάδα - ΕΕ

Η γραμμή με τη μεγαλύτερη κίνηση επιβατών και οχημάτων για το 2009 ήταν το πορθμείο... Πέραμα-Παλούκια. Οσοι «πόνταραν» σε κάτι πιο τουριστικό και ενδεχομένως κοσμικό, απλώς έπαιξαν κι έχασαν. Γιατί μέσω των δύο συγκεκριμένων λιμανιών διακινήθηκαν πέρυσι 8.773.709 επιβάτες, σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ). Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την ίδια πηγή, η ακτοπλοΐα από το λιμάνι του Πειραιά προς τα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη διακίνησε 7.478.729 επιβάτες, ενώ προς τα νησιά του Σαρωνικού 3.023.785 επιβάτες. Παρ’ όλα αυτά, καμιά από αυτές τις γραμμές δεν κατόρθωσε να παρουσιάσει τη σταθερά αυξητική πορεία του «νικητή». Το 2006, από την πορθμειακή γραμμή Πέραμα-Παλούκια διακινήθηκαν 7.636.426 επιβάτες, το 2007 8.395.492 και το 2008 8.763.631. Κι όλα αυτά, έχοντας απέναντί της έναν δύσκολο «αντίπαλο», τη μεγάλη ακτοπλοΐα, όπου δραστηριοποιούνται τα σύγχρονα σκάφη των γνωστών εταιρειών που κοστίζουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Και για να μην υπάρχει ίχνος αμφισβήτησης της αδιαφιλονίκητης πρωτιάς, αρκεί να σημειωθεί ότι με βάση τα στοιχεία της Eurostat, το 2008, τα Παλούκια της Σαλαμίνας και το Πέραμα του Πειραιά φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις της λίστας των λιμανιών με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση στην Ευρώπη!

Δύο κοινοπραξίες

Η πορθμειακή γραμμή Πέραμα-Παλούκια εξυπηρετείται από δύο κοινοπραξίες, οι οποίες διαθέτουν περισσότερα από 32 σύγχρονα φέρι (αμφίδρομα, δηλαδή διαθέτουν δύο εισόδους-εξόδους). Πρόκειται για την Κοινοπραξία «Επιβατηγών-οχηματαγωγών Σαλαμίνας» που διαθέτει 19 φέρι και την «Κοινοπραξία Πορθμείου Σαλαμίνας «Αγιος Νικόλας» με άλλα 13 φέρι. Καθημερινά από τις 6 το πρωί έως και τα μεσάνυχτα εκτελούνται δρομολόγια από το Πέραμα προς τα Παλούκια και αντιστρόφως κάθε 15 λεπτά, ενώ από τα μεσάνυχτα έως τις 6 το πρωί τα δρομολόγια είναι κάθε μισή ώρα. Το κόστος μεταφοράς για τα Ι.Χ. είναι 5 ευρώ και για τους επιβάτες 0,80 λεπτά του ευρώ, ενώ η διάρκεια του δρομολογίου είναι περί τα δέκα λεπτά. Βάσει των στοιχείων της Eurostat, τα Παλούκια της Σαλαμίνας βρίσκονται στη δεύτερη θέση της λίστας με τα λιμάνια που έχουν τη μεγαλύτερη διακίνηση επιβατών και το Πέραμα στην τρίτη θέση, ενώ ακολουθεί το λιμάνι του Πειραιά στην τέταρτη θέση, με το αγγλικό λιμάνι του Ντόβερ να καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην ίδια λίστα. Στην πέμπτη θέση βρίσκεται το λιμάνι του Καλαί στη Γαλλία και ακολουθούν τα λιμάνια του Ελσινορ στη Δανία, του Ελσινμποργκ στη Σουηδία, της Μεσσήνης στην Ιταλία, της Καλαβρίας επίσης στην Ιταλία, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει το λιμάνι του Ελσίνκι στη Φινλανδία.

Τα στοιχεία της Eurostat

Βάσει στοιχείων της Εurostat το 2008, μεταξύ των 20 μεγαλύτερων επιβατικών λιμένων της Ευρώπης συμπεριλαμβάνονται, πλην των τριών ελληνικών, ακόμη πέντε ιταλικά, τρία ισπανικά, ενώ με δύο λιμάνια συμμετέχουν η Δανία και η Σουηδία. Από ένα λιμάνι διαθέτουν στην ίδια λίστα η Γερμανία, η Εσθονία, η Γαλλία, η Φινλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Οπως αναφέρουν οι αναλυτές της Εurostat, από τη λίστα απουσιάζουν δύο ελληνικά λιμάνια, αυτά του Ρίου και του Αντιρρίου, τα οποία κατά τη διάρκεια των ετών 2002-2003 εμφάνιζαν να διακινούν ετησίως περί τα 14 εκατ. επιβάτες, για να πέσουν μετά το 2005 στα 2 εκατ. επιβάτες λόγω της λειτουργίας της γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης», που συνδέει τα δύο λιμάνια. Στα τρία ελληνικά λιμάνια, Πειραιάς, Παλούκια και Πέραμα, η κίνηση κατά την ίδια χρονική περίοδο παρέμεινε σταθερή, ενώ τη σημαντικότερη αύξηση κατέγραψε το λιμάνι του Κάπρι κατά 32% και του Πιομπίνο κατά 26%. Επίσης, αύξηση 10% σημείωσε η διακίνηση επιβατών στο λιμάνι του Ταλίν.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_1_18/04/2010_397947

Δεν υπάρχουν σχόλια: