Ενδεικτικό του παραπάνω είναι ότι η Lidl, μία εκ των δύο εκπτωτικών αλυσίδων που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά, σημείωσε ρυθμό ανάπτυξης 9% μέσα σε ένα χρόνο -το 2008 σε σχέση με το 2007- και πλέον καταλαμβάνει με βάση τις πωλήσεις μερίδιο 10,49%, μέγεθος που την κατατάσσει στην τρίτη θέση μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Στην πρώτη θέση διατηρείται η Carrefour-Μαρινόπουλος με μερίδιο 17,44%. Ακολουθεί στη δεύτερη θέση η ΑΒ Βασιλόπουλος με μερίδιο 11,68%. Στην τέταρτη θέση και παρά το γεγονός ότι εξακολουθεί να δραστηριοποιείται μόνο στο λεκανοπέδιο της Αττικής διατηρείται η Σκλαβενίτης με μερίδιο 9,6%. Μάλιστα, ποντάροντας στο γεγονός ότι από τους καταναλωτές θεωρείται από τις αλυσίδες με τις χαμηλότερες τιμές, η Σκλαβενίτης σημείωσε το 2008 τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (13,2%) μετά την ΑΒ Βασιλόπουλος (13,8%). Στην πέμπτη θέση βρίσκεται ο Βερόπουλος με μερίδιο 8,1%. Οι κινήσεις των leaders της αγοράς το προσεχές έτος επικεντρώνονται στην αύξηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα ράφια τους και στην επέκτασή τους στην περιφέρεια. Η Carrefour-Μαρινόπουλος στοχεύει την επόμενη διετία στην ανάπτυξη 1.000 νέων κωδικών ιδιωτικής ετικέτας, με στόχο τα προϊόντα αυτά να συμμετέχουν σε ποσοστό άνω του 20% στον συνολικό τζίρο.
Η ύπαρξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε κάθε κατηγορία αποτελεί το στόχο της ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία επιθυμεί να αυξήσει τη διείσδυσή της και στα μεσαίου εισοδήματος νοικοκυριά, ενώ μετά την εξαγορά της αλυσίδας «Κορυφή» σχεδιάζεται η επέκταση στη Βόρεια Ελλάδα. Στο υπερκατάστημα της Καλλιθέας, το οποίο εκτιμάται πως θα λειτουργήσει στα μέσα του 2010, επικεντρώνει τις προσπάθειές της η Σκλαβενίτης, ενώ συγκρατημένη επενδυτική πολιτική, κυρίως μέσω ανακαινίσεων υφιστάμενων καταστημάτων, θα ακολουθήσει η Βερόπουλος.
Η Lidl με 189 και η Aldi με 34 καταστήματα αναμένεται να συνεχίσουν τον «πόλεμο τιμών», πιέζοντας ασφυκτικά τις συμβατικές αλυσίδες.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_1_25/12/2009_384794
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου