Τον Ιανουάριο βγήκαν στο σφυρί περισσότερα από 12.000 αυτοκίνητα σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς αυτοκινήτου, γεγονός που αποτελεί αριθμό ρεκόρ εκποίησης οχημάτων κατά τη διάρκεια μόλις ενός μηνός.
Ωστόσο οι έμποροι που αποτελούν και τους μοναδικούς πελάτες των κατασχεμένων αυτοκινήτων δεν μπορούν να απορροφήσουν τόσο μεγάλο αριθμό οχημάτων με αποτέλεσμα οι τράπεζες να μην ξέρουν τι να τα κάνουν.
Ανάδοχες εταιρείεςΟι τράπεζες παρά τη μικρή πλέον προσέλευση εμπόρων στις δημοπρασίες εξακολουθούν να τις διατηρούν «μυστικές» από το ευρύ κοινό έχοντας αναθέσει σε ιδιωτικές εταιρείες τη διοργάνωση και διεξαγωγή των εκποιήσεων με κατασχεμένα οχήματα, τα οποία λίγες ημέρες πριν από την εκποίησή τους συγκεντρώνονται σε συγκεκριμένους χώρους ώστε οι υποψήφιοι αγοραστές να μπορέσουν να τα εκτιμήσουν και να δώσουν την τελική προσφορά τους.
Επίσης, όπως φαίνεται, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα αναγκάζονται να μειώνουν κατά πολύ τις τιμές στα αυτοκίνητα που βγαίνουν προς εκποίηση για δεύτερη ή ακόμη και τρίτη φορά. Αλλά ήδη κάποιες τράπεζες υπό την πίεση μελετούν τώρα να ανοίξουν την αγορά και σε ιδιώτες προκειμένου να διαχειριστούν μέρος των κατασχεμένων αυτοκινήτων που έχουν συσσωρευτεί σε υπαίθριους χώρους.
Στέλεχος τράπεζας δήλωσε στην «Η» πως: «Η διαδικασία εκποίησης των κατασχεμένων οχημάτων συνεχώς φθίνει και κάποια στιγμή σκεφτόμαστε να ανοίξουμε την αγορά προς τους ιδιώτες. Όμως κάποιοι μεγάλοι έμποροι μας αναφέρουν χαρακτηριστικά πως κάτι τέτοιο μπορεί να ερμηνευτεί και ως αθέμιτος ανταγωνισμός?».
Ωστόσο η πίεση που ασκείται στις τράπεζες λόγω της οικονομικής κρίσης και της έλλειψης ρευστότητας είναι τεράστια. Στην προσπάθειά τους να καλύψουν μέρος των επισφαλών δανείων που είχαν χορηγήσει στους πρώην κατόχους των κατασχεμένων Ι.Χ. πωλούν όσο όσο ακόμη και ακριβά υπερπολυτελή μοντέλα.
Πωλείται όσο όσο...Οι περιπτώσεις που αναφέρονται παρακάτω για τις τιμές πώλησης αυτοκινήτων που εκποιήθηκαν από τις τράπεζες στις 3 Φεβρουαρίου είναι ενδεικτικές. Αρχικά έχουμε ένα Jeep Wrangler Limited μοντέλο του 2002 με κινητήρα 4 λίτρων πωλήθηκε στα 9.500 ευρώ, ένα Subaru Forester Turbo του 2004 έναντι 10.500 ευρώ, ένα Smart ForTwo του 2005 έναντι 2.500 ευρώ, ένα VW Polo του 2001 έναντι 1.500 ευρώ, ένα Mitsubishi Pajero μοντέλο 2001 έναντι 4.500 ευρώ, ένα Chevrolet Captiva μοντέλο 2007 έναντι 17.000 ευρώ, Jeep Cherokee του 2006 (πετρέλαιο) έναντι 16.000 ευρώ.
Αγκάθι οι κατασχέσεις
Σύμφωνα, πάντως, με εκτιμήσεις εμπόρων που συμμετέχουν εδώ και πολλά χρόνια στις δημοπρασίες κατασχεμένων αυτοκινήτων η κατάσταση έχει επιδεινωθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια καθώς τρία χρόνια νωρίτερα διεξάγονταν μόλις πέντε έως δέκα εκποιήσεις κατασχεμένων οχημάτων τον χρόνο από κάθε τράπεζα ενώ φέτος ο συγκεκριμένος αριθμός έχει εκτιναχθεί τα ύψη. Ο λόγος βέβαια δεν είναι άλλος από τη μεγάλη έλλειψη ρευστότητας που παρατηρείται γενικότερα στην αγορά και από το γεγονός πως μόνο στην Αττική το 2008 κατασχέθηκαν περίπου 1.000 αυτοκίνητα κάθε μήνα. Φέτος τα πράγματα διαγράφονται χειρότερα και όπως φαίνεται οι κατασχέσεις οχημάτων θα αυξηθούν δραματικά καθώς τόσο οι απλοί καταναλωτές όσο και οι έμποροι που έχουν λάβει κάποια χρηματοδότηση από τράπεζες για τα αυτοκίνητα που έχουν στα καταστήματά τους δεν μπορούν να είναι συνεπείς στην αποπληρωμή των δανείων τους εξαιτίας της μεγάλης οικονομικής κρίσης.
Εκτιμήσεις για το 2009
Σύμφωνα, πάντως, με υψηλόβαθμα στελέχη της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου οι επόμενοι μήνες αναμένεται να κρίνουν το μέλλον της αγοράς καθώς τόσο στα καινούργια όσο και στα μεταχειρισμένα θα υπάρξουν ριζικές ανακατατάξεις με πολλά λουκέτα, συγχωνεύσεις αλλά και μεγάλες περικοπές από τις εταιρείες του κλάδου. Μάλιστα, αν συνεχιστεί η άσχημη εικόνα της αγοράς και δεν ληφθούν άμεσα μέτρα όπως η επαναφορά της απόσυρσης παλαιών οχημάτων, η άρση της απαγόρευσης πετρελαιοκίνητων οχημάτων, αλλά και η τόνωση της αγοράς από τις τράπεζες με έγκριση νέων δανείων για αγορά αυτοκινήτου τότε οι ταξινομήσεις νέων Ι.Χ. μπορεί να πέσουν πολύ κάτω από τις 200.000 εντός του 2009!
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&tag=12733&pubid=5365142
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου