Τρίτη 22 Ιουλίου 2008

πωλήσεις κλιματιστικών - 5μηνο 2008 - Ελλάδα

Μείωση της τάξεως του 11% παρουσίασε η αύξηση των πωλήσεων των κλιματιστικών για το πεντάμηνο του 2008, συγκριτικά με την ίδια χρονική περίοδο του 2007. Σύμφωνα με στοιχεία της Gfk Hellas, την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου του 2008, πωλήθηκαν 113.915 κλιματιστικές μονάδες από 85.747 την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Αν και η αγορά είχε πιάσει «κορυφή» τα προηγούμενα έτη, τουλάχιστον όσον αφορά τη μαζικότητα των πωλήσεων, η Gfk Hellas, δια στόματος του γενικού διευθυντή της Σπύρου Καμηλέρη, επισημαίνει κάποιες «ποιοτικές» διαφορές-τάσεις στην συμπεριφορά των καταναλωτών.
«Τα κυρίαρχα στοιχεία της καταναλωτικής συμπεριφοράς είναι η στροφή προς «μεγαλύτερα» μηχανήματα (δηλαδή υψηλότερα BTU's), η στροφή προς τα μηχανήματα inverter τα οποία ήδη ξεπερνούν το 30% της αγοράς σε τεμάχια και προσεγγίζουν το 50% σε αξίες και σε επώνυμα προϊόντα τα οποία θεωρητικά τουλάχιστον θεωρούνται πιο ποιοτικά».
Η τάση των καταναλωτών που αποτυπώνεται στις κατά καιρούς έρευνες εμφανίζει, σύμφωνα με την Gfk Hellas, παρόμοια χαρακτηριστικά με τις υπόλοιπες συσκευές.
«Έτσι παρουσιάζεται μια συγκέντρωση όσον αφορά τα πωλούμενα τεμάχια στο κανάλι των αλυσίδων το οποίο εμφανίζεται πιο 'μαζικό', ενώ το κανάλι των συνεταιρισμών εμφανίζεται ως πιο 'εξειδικευμένο' αφού καταφέρνει να πουλάει μεγαλύτερα και ακριβότερα μηχανήματα. Παράλληλα συνεχίζεται η τάση προς τα επώνυμα προϊόντα», εξηγεί στο kathimerini.gr o κ. Καμηλέρης.
Σημειώνεται ότι παρόλο που τα εξειδικευμένα «καταστήματα-εγκαταστάτες» θεωρούνται το παραδοσιακό κανάλι πωλήσεων κλιματιστικών, δεν έχουν την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις, καθώς το κλασσικό λιανεμπόριο ηλεκτρικών συσκευών είναι υπεύθυνο για το 70% περίπου των πωλήσεων προς ιδιώτες καταναλωτές.
Ο Σπύρος Καμηλέρης συμπληρώνει: «στο κανάλι των εξειδικευμένων η GfK εισήλθε περίπου πριν από ένα χρόνο. Το κανάλι αυτό εκτός από τις πωλήσεις προς ιδιώτες καταναλωτές είναι υπεύθυνο και για το σύνολο σχεδόν των κλιματιστικών που πωλούνται σε επιχειρήσεις, ινστιτούτα, κλπ. Παράλληλα, παρουσιάζει μια μεγάλη διασπορά τόσο γεωγραφική όσο και προϊοντική».
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_21/07/2008_241550

Δεν υπάρχουν σχόλια: