Πέμπτη 24 Ιουλίου 2008

επιβατική κίνηση - Αιγαίο

Στον "πονοκέφαλο" που προκαλεί στις ακτοπλοϊκές εταιρείες η ραγδαία αύξηση του κόστους λειτουργίας των πλοίων λόγω των καυσίμων, έρχονται να προστεθούν τα όχι αισιόδοξα μηνύματα από την έως τώρα επιβατική κίνηση.
Μπορεί τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας να κάνουν λόγο για άνοδο των μετακινήσεων τον Ιούνιο σε σχέση με πέρυσι από τα τρία μεγάλα λιμάνια της Αττικής (Πειραιάς, Λαύριο και Ραφήνα), ωστόσο η αύξηση αυτή -όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν στελέχη της αγοράς- είναι δίχως καμία αμφιβολία πλασματική.
Και αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι πέρυσι το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, που συνιστά την πρώτη μεγάλη έξοδο του καλοκαιριού, ήταν τον Μάιο και όχι -όπως είθισται- τον Ιούνιο.Όντας λοιπόν μειωμένη η επιβατική κίνηση πέρυσι τον Ιούνιο, εμφανίζεται ο φετινός πρώτος μήνας του καλοκαιριού σαφώς βελτιωμένος.
Σύμφωνα όμως με τις εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, εάν δεν μετατοπιζόταν χρονικά πέρυσι το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, η κίνηση φέτος θα εμφάνιζε πτώση της τάξεως του 5-6% σε σχέση με το 2007.
Αυτό επιβεβαιώνεται και από την εικόνα που εμφανίζει μέχρι στιγμής και ο Ιούλιος, με την κίνηση από τα μεγάλα λιμάνια να συνεχίζει να καταγράφει μείωση σε σχέση με την περυσινή περίοδο. Εξέλιξη που αν μη τι άλλο προκαλεί προβληματισμό στις εταιρείες του κλάδου, καθώς υπήρχε αισιοδοξία για ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης.Οι βασικοί λόγοι που ευθύνονται για την πτώση της κίνησης στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες έχουν να κάνουν με τους αυξημένους ναύλους, αλλά και τις περικοπές δρομολογίων σε κάποιες γραμμές.Συγκεκριμένα, σε σχέση με πέρυσι οι αυξήσεις στους ναύλους είναι της τάξεως του 15%, κατά μέσο όρο, αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις όπου οι ανατιμήσεις στην οικονομική θέση ξεπερνούν το 30%.Επιπλέον, κάποιες εταιρείες προχώρησαν σε περικοπές δρομολογίων εν συγκρίσει με την προηγούμενη χρονιά -κυρίως στις γραμμές της Παροναξίας και της Κρήτης- λόγω βέβαια της σημαντικής επιβάρυνσης που εμφανίζουν τα κόστη λειτουργίας των πλοίων εξαιτίας της αύξησης των καυσίμων.
http://www.capital.gr/news.asp?Details=544580

Δεν υπάρχουν σχόλια: