Πέμπτη 24 Ιουλίου 2008

ανάγνωση-μαθητές - ΕΕ

Ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους μαθητές ηλικίας 15 ετών παρουσιάζει δυσκολίες στην ανάγνωση, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ΕΕ. Το ποσοστό στην Ελλάδα φτάνει το 27,7%, ενώ το 2000 ήταν 24,4%.

Όπως αναφέρουν Τα Νέα της Πέμπτης, παρά το γεγονός ότι η Κομισιόν είχε θέσει στόχο το 2000 να μειωθεί ο αριθμός των νέων που παρουσιάζουν τέτοια προβλήματα, το ποσοστό τους αυξήθηκε από 21,3% το 2000 (κατά μέσο όρο) σε 24,1% το 2007.

Μεγάλο είναι και το χάσμα ανάμεσα στα δύο φύλα: το ποσοστό των αγοριών με προβλήματα στην ανάγνωση είναι 30,4%, έναντι μόλις 17,6% για τα κορίτσια.
Τους λιγότερους «κακούς» μαθητές (4,8%) τους έχει η Φινλανδία, που βγαίνει συστηματικά πρώτη σε κάθε έρευνα που γίνεται για εκπαιδευτικά θέματα.

Η χώρα αυτή είναι επιπλέον από τις λίγες που παρουσίασε βελτίωση τη συγκεκριμένη επταετία (από 7% σε 4,8%). Δεύτερη έρχεται η Ιρλανδία (12,1%) και τρίτη η Εσθονία (13,6%).

Η Ολλανδία και η Σουηδία έχουν αρκετά καλές επιδόσεις, αλλά δεν προόδευσαν, σε αντίθεση με την Πολωνία.

Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Ρουμανία, με 53,5% «κακών» μαθητών και η Βουλγαρία (51,1%).

Η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο: το ποσοστό των 15χρονων μαθητών με δυσκολίες στην ανάγνωση αυξήθηκε από 24,4% το 2000 σε 27,7%.

Η κατάσταση επιδεινώθηκε σημαντικά και σε χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία.
Newsroom ΔΟΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια: