Η διεθνής οικονομική κρίση φαίνεται να μην έχει αγγίξει τον τουρισμό του Βερολίνου, χάρη στο χαμηλό κόστος αεροπορικής μετάβασης και διαμονής.
Η γερμανική πρωτεύουσα φιλοξένησε το 2008, για πέμπτη συνεχόμενη φορά, αριθμό-ρεκόρ επισκεπτών: 7,9 εκατομμύρια, δηλαδή αύξηση 4,2% μέσα σε ένα χρόνο, σύμφωνα με την εθνική υπηρεσία στατιστικής.
Στις αρχές της δεκαετίας του '90, μετά την πτώση του τείχους, οι επισκέπτες ανέρχονταν σε περίπου τρία εκατομμύρια, η πλειοψηφία των οποίων ήταν Γερμανοί που ανακάλυπταν εκ νέου την πρωτεύουσά τους.
«Το Βερολίνο έχει μία καλή σχέση ποιότητας-τιμής», εκτιμά ο Κρίστιαν Τέντσλερ, εκπρόσωπος του Γραφείου Τουρισμού. Ένα δωμάτιο σε ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων μπορεί να κοστίζει λιγότερα από 150 ευρώ, έναντι της διπλάσιας σχεδόν τιμής στο Παρίσι ή το Λονδίνο.
Σε αυτήν την περίοδο κρίσης, το Βερολίνο απολαμβάνει τη φήμη μιας από τις φθηνότερες πρωτεύουσες της Ευρώπης. Υπόσχεται λοιπόν, στις διαφημιστικές του καμπάνιες ξενοδοχειακές υπηρεσίες και καταναλωτικά προϊόντα «σε τιμές συχνά πιο ελκυστικές» στους Γάλλους ή σε «πολύ καλές τιμές» στους Ισπανούς.
Άλλο πλεονέκτημα του Βερολίνου, είναι ότι μετά το Λονδίνο, αποτελεί το δεύτερο κόμβο των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, με αποτέλεσμα σχεδόν οι μισοί τουρίστες που φτάνουν στην πόλη, να χρησιμοποιούν τις εταιρείες αυτές, σύμφωνα με εκπρόσωπο του αεροδρομίου του Βερολίνου.
Ως εκ τούτου, ο αριθμός των ξένων τουριστών έχει εκτιναχθεί, με πρώτους τους Βρετανούς, του Ιταλούς και τους Ολλανδούς, ενώ δεν απουσιάζουν ούτε οι Πολωνοί, ή οι Ρώσοι, οι οποίοι επιδεικνύουν «μεγάλο ενδιαφέρον για τα ψώνια».
Άλλος ισχυρός άσσος στο μανίκι της γερμανικής πρωτεύουσας είναι και η διοργάνωση διεθνών συνεδρίων και εκθέσεων: από πέρσι, το Βερολίνο είναι η δεύτερη πόλη του κόσμου, μετά τη Βιέννη, με τον μεγαλύτερο αριθμό διεθνών εκδηλώσεων, οι οποίες το 2008 έφεραν στην πόλη περισσότερους από 2.000.000 επισκέπτες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου