Μεγάλη αύξηση 131% σημείωσε ο αριθμός των επιβατικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα μεταξύ 1990 και 2005. Την ίδια στιγμή οι οδικές μεταφορές είναι ο τομέας με τις υψηλότερες εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα, ενώ η Ελλάδα είναι μεταξύ των πρώτων χωρών στην ΕΕ στην κατανάλωση ενέργειας για τις μεταφορές. Αυτά προκύπτουν από απάντηση του Επιτρόπου Χοακίν Αλμούνια στον ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Κωστή Χατζηδάκη, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του τελευταίου.
Τα στοιχεία που απέστειλε ο Επίτροπος στον ευρωβουλευτή ως απάντηση σε ερώτημα σχετικό με τον αριθμό αυτοκινήτων ΙΧ ανά κράτος μέλος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αποκαλύπτουν ότι στην Ελλάδα σημειώθηκε μία από τις σημαντικότερες αυξήσεις στον αριθμό επιβατικών αυτοκινήτων την τελευταία δεκαετία. Η χώρα μας βρίσκεται στην έκτη θέση της κατάταξης, αφού ο αριθμός επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκε από 170 ανά 1.000 κατοίκους το 1990 σε 393 ανά 1.000 κατοίκους το 2005, δηλαδή κατά 131%, ενώ ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 31%. Τις πρώτες θέσεις σε αύξηση κατέχουν η Λιθουανία (222%), η Λετονία (206%) και η Εσθονία (138%), ενώ στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Ολλανδία (18%), η Σουηδία (10%) και η Γαλλία (5%).
Τα στοιχεία που απέστειλε ο Επίτροπος στον ευρωβουλευτή ως απάντηση σε ερώτημα σχετικό με τον αριθμό αυτοκινήτων ΙΧ ανά κράτος μέλος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αποκαλύπτουν ότι στην Ελλάδα σημειώθηκε μία από τις σημαντικότερες αυξήσεις στον αριθμό επιβατικών αυτοκινήτων την τελευταία δεκαετία. Η χώρα μας βρίσκεται στην έκτη θέση της κατάταξης, αφού ο αριθμός επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκε από 170 ανά 1.000 κατοίκους το 1990 σε 393 ανά 1.000 κατοίκους το 2005, δηλαδή κατά 131%, ενώ ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 31%. Τις πρώτες θέσεις σε αύξηση κατέχουν η Λιθουανία (222%), η Λετονία (206%) και η Εσθονία (138%), ενώ στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Ολλανδία (18%), η Σουηδία (10%) και η Γαλλία (5%).
Παράλληλα, από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι οι εκπομπές ρύπων από τις οδικές μεταφορές σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά την ίδια περίοδο σε ολόκληρη την ΕΕ. Οι ρύποι διοξειδίου του άνθρακα αυξήθηκαν από 682,8 εκ. τόνους το 1991 σε 866,5 εκ. τόνους το 2004, δηλαδή με ποσοστό 26,9%. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, οι οδικές μεταφορές παραμένουν ο τομέας μεταφορών με τις υψηλότερες εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα, παρά τους αυστηρούς στόχους που έχουν τεθεί για να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων. Ειδικά στην Ελλάδα, καταναλώνεται πολύ περισσότερη ενέργεια στις μεταφορές από ό,τι στην βιομηχανία ή στα νοικοκυριά. Η Ελλάδα βρίσκεται στην έκτη θέση κατανάλωσης ενέργειας για τις μεταφορές στην ΕΕ, με ποσοστό 39,3% ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 30,4%.
Ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε σχετικά: «Το θέμα των ημερών για το περιβάλλον είναι η ελεύθερη πρόσβαση στις παραλίες. Μακάρι αυτό να ήταν το μόνο πρόβλημα. Δυστυχώς είμαστε η πιο πετρελαιοκίνητη χώρα της Ευρώπης οξύνοντας το ενεργειακό πρόβλημα και φορτώνοντας τα ήδη επιβαρυμένα αστικά κέντρα με πρόσθετες εκπομπές ρύπων. Είναι προφανές ότι οι προσπάθειες υιοθέτησης μιας πιο αποτελεσματικής πολιτικής για καθαρά αυτοκίνητα και για προώθηση των μέσων μαζικής μεταφοράς πρέπει να ενταθούν».
Ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε σχετικά: «Το θέμα των ημερών για το περιβάλλον είναι η ελεύθερη πρόσβαση στις παραλίες. Μακάρι αυτό να ήταν το μόνο πρόβλημα. Δυστυχώς είμαστε η πιο πετρελαιοκίνητη χώρα της Ευρώπης οξύνοντας το ενεργειακό πρόβλημα και φορτώνοντας τα ήδη επιβαρυμένα αστικά κέντρα με πρόσθετες εκπομπές ρύπων. Είναι προφανές ότι οι προσπάθειες υιοθέτησης μιας πιο αποτελεσματικής πολιτικής για καθαρά αυτοκίνητα και για προώθηση των μέσων μαζικής μεταφοράς πρέπει να ενταθούν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου