Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2007

Πωλήσεις αυτοκινήτων - Ελλάδα



Αυξηση 4,5% καταγράφεται στο α΄ εξάμηνο του 2007
Εντείνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των αντιπροσωπειών

Mετά την πτώση που σημείωσε για δύο συνεχόμενα έτη, σημάδια ανάκαμψης εμφάνισε στο πρώτο εξάμηνο του 2007 η εγχώρια αγορά καινούργιων αυτοκινήτων, καταγράφοντας αύξηση 4,5%. Παράλληλα, όπως αναφέρεται στη σχετική μελέτη της ICAP, ο ήδη οξύς ανταγωνισμός μεταξύ των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων παρουσιάζει στοιχεία περαιτέρω έντασης τόσο εξαιτίας της πτώσης της αγοράς το 2006 όσο και από τις αλλαγές που επιφέρει στην πώληση και διανομή οχημάτων ο νέος κανονισμός της E.E.
Η εγχώρια αγορά καινούργιων αυτοκινήτων (επιβατικά, φορτηγά, λεωφορεία) βάσει ταξινομήσεων (έκδοση άδειας) παρουσίασε διαχρονική άνοδο κατά την περίοδο 1998-2000 με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 26,1%. Από το 2001 έως και το 2003 η αγορά κινήθηκε πτωτικά με μέσο ετήσιο ρυθμό μείωσης της τάξης του 4%, ενώ το 2004 η συνολική αγορά καινούργιων αυτοκινήτων παρουσίασε άνοδο 13,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η άνοδος αυτή αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην προετοιμασία και διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων το συγκεκριμένο έτος. Αντίθετα, το 2005 η συνολική αγορά αυτοκινήτου παρουσίασε μείωση κατά 6,6% σε σχέση με το 2004, τάση που συνεχίστηκε και το 2006 με μικρότερο ρυθμό μείωσης (0,4%).
H απόκτηση επιβατικού αυτοκινήτου ανέκαθεν είχε υψηλή θέση στις προτεραιότητες των Eλλήνων καταναλωτών, καθώς το συγκεκριμένο αγαθό δεν καλύπτει μόνο πρακτικές ανάγκες, αλλά για πολλούς αποτελεί και ένδειξη προσωπικής καταξίωσης, σημειώνει η μελέτη της ICAP και προσθέτει ότι η τιμή αποτελεί τον πλέον καθοριστικό παράγοντα για την αγορά ενός αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με την αξιοπιστία, τα τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά και την «εικόνα» που χαρακτηρίζει κάθε μάρκα. Στο πλαίσιο αυτό οι αντιπροσωπείες του κλάδου έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα προσφορών για να προσελκύσουν τον καταναλωτή.
Προς όφελος του καταναλωτή φαίνεται να λειτουργεί η ένταση του ανταγωνισμού από την κατάργηση των αποκλειστικών δικτύων πώλησης και επισκευής. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη μελέτη, τα εξουσιοδοτημένα δίκτυα δίνουν έμφαση στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών (τόσο κατά την πώληση όσο και στον τομέα του service) με συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού, νέες εγκαταστάσεις και καινούργιο εξοπλισμό. Aυτό προϋποθέτει σημαντικές επενδύσεις από τους εξουσιοδοτημένους εμπόρους προκειμένου να προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται. Παράλληλα, με το νέο πλαίσιο ανεξάρτητα συνεργεία έχουν πρόσβαση στην τεχνογνωσία και στον εξοπλισμό μιας μάρκας αυτοκινήτου, γεγονός που οξύνει περαιτέρω τον ανταγωνισμό και συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους για κάθε έμπορο προς όφελος του καταναλωτή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: