Τρίτη 21 Αυγούστου 2007

Ατμοσφαιρική ρύπανση και αυτοκίνητα - Αθήνα


Ενισχυμένο με νέους... ρύπους επιστρέφει το νέφος στο Λεκανοπέδιο

Διαφορετικό από ό,τι τη δεκαετία του 1980 φαίνεται ότι επιστρέφει το νέφος στο Λεκανοπέδιο, ενώ παράλληλα παρατηρείται και μετακίνησή του στα νότια προάστια. Οι σχετικές μετρήσεις έδειξαν υψηλή συγκέντρωση όζοντος, ενώ κύρια πηγή ρύπων αποτελούν τα παλαιά ή κακοσυντηρημένα Ι.Χ.
Μιλώντας στα Νέα της Τρίτης, ο καθηγητής στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του Πολυτεχνείου Ι.Ζιώμας σημειώνει χαρακτηριστικά: «Για να πει κανείς ότι μειώνονται οι ρύποι, πρέπει ταυτόχρονα να πετύχουμε μείωση των συγκεντρώσεων και των εκπομπών. Όταν δεν μειώνονται οι εκπομπές, όπως συμβαίνει στο Λεκανοπέδιο, όπου αντίθετα αυξάνονται, τότε η εμφάνιση ή μη υψηλών συγκεντρώσεων έχει να κάνει με τις μετεωρολογικές συνθήκες.»
Ο ίδιος εντοπίζει ως την κύρια πηγή ρύπων τα παλαιά ή κακοσυντηρημένα Ι.Χ. Αυτά, αν και αποτελούν το 30% του στόλου, ευθύνονται για το 60% των εκπομπών.
Η κυκλοφορία πολλών δικύκλων και βαρέων οχημάτων επιδεινώνει την κατάσταση. «Τα βαρέα οχήματα είναι υπεύθυνα για το 50% των εκπομπών οξειδίου του αζώτου. Ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι 17 έτη. Για τους υδρογονάνθρακες σημαντικό ρόλο παίζουν τα παλαιάς τεχνολογίας δίκυκλα που συμμετέχουν σε ποσοστό της τάξεως 40% ή 50%» συμπληρώνει.
Σημαντικό ζήτημα κατά τον ίδιο είναι και η μη αντικατάσταση των καταλυτών. «Οξείδια του αζώτου, αιωρούμενα σωματίδια, βενζόλιο και όζον δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ στην ατμόσφαιρα της πόλης» συμπληρώνει ο κ. Ζιώμας. Την τελευταία 15ετία έχουν κυκλοφορήσει στην Ελλάδα πάνω από 2,4 εκατομμύρια καταλυτικά αυτοκίνητα, ενώ έως τώρα έχουν αντικαταστήσει τους καταλύτες τους μόνο 150.000.
Newsroom ΔΟΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια: